Gå til innhold

Valtra 6550 som frikopler.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har en valtra 6550 hi-tec 2004 mod. Har fått problemer med at traktoren frikopler seg selv i tide og utide. Særlig ved vending for/bakover. Pilen som indikerer kjøreretning(på displayet på høyre stolpe framme)blir da bare stående og blinke, og man må innom park-funskjonen på vendegiret for å få det til å fungere igjen. Noen som har vært borti lignede eller har tips å komme med? På forhånd takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Hei, har en valtra 6550 hi-tec 2004 mod. Har fått problemer med at traktoren frikopler seg selv i tide og utide. Særlig ved vending for/bakover. Pilen som indikerer kjøreretning(på displayet på høyre stolpe framme)blir da bare stående og blinke, og man må innom park-funskjonen på vendegiret for å få det til å fungere igjen. Noen som har vært borti lignede eller har tips å komme med? På forhånd takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøv å koble ut sete bryteren. Du har ei kontakt under sete på venstre side, koble sammen de to ledningene så er bryteren ute av drift.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullet_1

Jeg hadde problem med at parkbremsen slapp på min traktor, da justerte jeg avstanden mellom vendegirspaka og følerne innunder dekslet ved rattet. Det skulle visstnok ikke gå ann at dette skulle røre på seg, men det ble greit etter justeringen.

Så kanskje det kan være et tips, det er 3 følere innunder det, forover bakover og park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
hadde noen episoder da vår 6550 var ny o 1999, da var det å justere sensoren på vendegiret, orkel/gjønnes mekk hadde også samme problen på sin 8150.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ValtraValmet_1
Demonter vendegirspaken og lim fast de runde \&quot\;magnetene\&quot\; med superlim.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Denne feilen kommer og går litt, og traktoren har selvfølgelig fungert feilfritt etter at jeg skrev det første innlegget, så det har blitt vanskelig å feilsøke noe mer.. Har tidligere demontert vendegiret, renset magneter og følere for støv, men ellers så alt greit ut og satt fast der det skulle. Kan ikke huske at det var noen justeringsmuligheter her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraValmet_1

Følerene du snakker om kan løsne, de har også et merke som skal ligge mot magneten.

Så jeg ville sjekket om de virkelig satt fast 100%, eller rett og slett byttet disse.

 

Det er kun setebryteren og selve vendegirspaken som kan kludre dette til på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Oki, takker for tips. Skal demontere igjen å sjekke mer nøye, kan ikke huske å ha sett noe merke på følerne, men kan være at de har flyttet eller dreid litt på seg da..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...