Gå til innhold

rotor lys vi ha deres mening


Gjest

Anbefalte innlegg

hallo

eg kjører traktor med hengar og på hengaren har eg så høge karmer (karmene er høgere enn traktoren)at eg ikkje kan sjå nokke bak meg, med untakk av side speilene. når eg har gjort dette tidligere så tar folk NOEN SINNSYKT FARLIGE FORBIKJØRINGER, men en gang tok eg på rotorbjelken, å da sluttet folk med farlige forbi kjøringer og begynte å respektere at eg ikkje kunne se så mye bak di og at dette ikkje gikk så fort?

 

har eg lov å kjøre med bjelken på ?

føler det er mye tryggere og folk tar HENSYN.

ka er deres meninger om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

hallo

eg kjører traktor med hengar og på hengaren har eg så høge karmer (karmene er høgere enn traktoren)at eg ikkje kan sjå nokke bak meg, med untakk av side speilene. når eg har gjort dette tidligere så tar folk NOEN SINNSYKT FARLIGE FORBIKJØRINGER, men en gang tok eg på rotorbjelken, å da sluttet folk med farlige forbi kjøringer og begynte å respektere at eg ikkje kunne se så mye bak di og at dette ikkje gikk så fort?

 

har eg lov å kjøre med bjelken på ?

føler det er mye tryggere og folk tar HENSYN.

ka er deres meninger om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

hei

 

såfremt at hengeren ikke er bredere enn 250cm eller var det 255cm skal du ikke bruke varsellys.

Rotorlys har blitt så mye misbrukt at mange bilister har mistet respekten for de og tar ikke lenger hensyn.

 

når jeg brøyter etter vei, så kjører jeg uten rotorlys, og slår dem på når jeg møter biler eller når de tar meg igjen. dette har 2 funksjoner: når det er mørkt ute, så blir gjenskinnet fra rotorlysene veldig irriterende etter 4-5 timer i traktoren. Og (egne erfaringer) så blir bilistene mere oppmerksomme når jeg \&quot\;plutselig\&quot\; slår dem på...

 

Bruk rotorlysene dine minst mulig, og ihvertfall ikke når det ikke er påkrevd.

 

mvh hj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei håper du ikke kjører med rotorbjelken på.

Vi som kjører mye traktor etter vei og bruker den på veiarbeid, ofte med folk rundt utstyret ser at bilister ikke har respket for en traktor med rotorlampe på. Ser at når vi har lastebilen der med rotorlampe på opptrer bilistene på en helt anne måte. Så for og få tilbake litt sikkerhet har vi nå godt til innkjøp av led bjelker som bytter takt og veksler mellom hvit og gult lys. Som kostet en nette sum av 25000 pr stk. håper at ikke bønder for råd til og kjøpe noe sånt for og bruke når dem presser baller på engene sine for da er det ikke noe virkning av dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...