Gå til innhold

Turteller


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har problem med turtelleren på min MF 362. Når eg køyrer etter vegen og opp ein bakke så viser ofte turtelleren rundt 2200rpm sjølv om farta og turtallet går betydeleg ned oppover bakken. Merker dette spesielt godt før motoren blir skikkeleg varm. Er det nokon andre som har opplevd lignande og har ide om kva som er grunn til problemet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har problem med turtelleren på min MF 362. Når eg køyrer etter vegen og opp ein bakke så viser ofte turtelleren rundt 2200rpm sjølv om farta og turtallet går betydeleg ned oppover bakken. Merker dette spesielt godt før motoren blir skikkeleg varm. Er det nokon andre som har opplevd lignande og har ide om kva som er grunn til problemet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Hvis turtall signalet på din traktor kommer fra dynamoen kan feilen ligge der. Se om dynamoen har en tynn ledning fra et uttak merket \&quot\; W \&quot\;.

Dra i så fall av den ledningen og se om turtelleren blir død. Da kommer signalet til den derfra, og feilen kan altså være fra diodene i dynamoen.

Hvis turtelleren begynner å bli rar er det ofte første tegnet på at dynamoen snart har tenkt å ta kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...