Gjest Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ingen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ingen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hydraulikken som streiker av og til er ikke elektrisk relatert, toppstag, styring forsvinner, lyset i autocontrol er på, men virker heller ikke fordi den ikke får olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hydraulikken som streiker av og til er ikke elektrisk relatert, toppstag, styring forsvinner, lyset i autocontrol er på, men virker heller ikke fordi den ikke får olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Når hele hydraulikkanlegget, med begge de to adskilte pumpekretsene dør ut. Så trur je det kan være to årsaker: Enten er den spline drivhylsa som sitter i framkant på hydraulikkpumpa utslitt og løs. Så den kan gli fram og tilbake og være i inngrep eller ikke. Ellers så suger hydraulikkpumpa falsk luft. Sjekk skjøteslangene på sugerøret, ett ved motoren og ett lengre bak. Så er det en o-ring i lokket på sugesilen som kan lekke luft. Og det er en liten vinkel-slange som går fra sugesilen og opp i den ene pumpedelen. Er det sprekker og høl her så blir det problemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Når hele hydraulikkanlegget, med begge de to adskilte pumpekretsene dør ut. Så trur je det kan være to årsaker: Enten er den spline drivhylsa som sitter i framkant på hydraulikkpumpa utslitt og løs. Så den kan gli fram og tilbake og være i inngrep eller ikke. Ellers så suger hydraulikkpumpa falsk luft. Sjekk skjøteslangene på sugerøret, ett ved motoren og ett lengre bak. Så er det en o-ring i lokket på sugesilen som kan lekke luft. Og det er en liten vinkel-slange som går fra sugesilen og opp i den ene pumpedelen. Er det sprekker og høl her så blir det problemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hamar BM: Jeg håpet du skulle svare, regnet nesten med at du hadde noen gode forslag å komme med. Nå kan vi i hvert sjekke opp litt forskjellig. Takk for gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ValtraN92_1 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hamar BM: Jeg håpet du skulle svare, regnet nesten med at du hadde noen gode forslag å komme med. Nå kan vi i hvert sjekke opp litt forskjellig. Takk for gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Neste gang dette skjer. Så ha verktøy klart i traktoren. Og skru løs slangen som kommer fra røret fra hydraulikkpumpa og går inn på lastersentralen. Helst mens motoren går, hvis den kan bli OK bare av å stoppes....... Blåser det ut luft der så suger pumpa falsk luft. Er det itte noe trykk der i det hele tatt så har drivhylsa glidd og pumpa stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Neste gang dette skjer. Så ha verktøy klart i traktoren. Og skru løs slangen som kommer fra røret fra hydraulikkpumpa og går inn på lastersentralen. Helst mens motoren går, hvis den kan bli OK bare av å stoppes....... Blåser det ut luft der så suger pumpa falsk luft. Er det itte noe trykk der i det hele tatt så har drivhylsa glidd og pumpa stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar