Guest Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 V-665 med Autocontrol, el.systemet bærer virkelig preg av alder og kystklima, men mekanisk er det en veldig driftsikker traktor. Men ved et par anledninger har hydraulikken plutselig sluttet å virke. Ikke bare den elektriske 3-punkten, men all mekanisk hydraulikk også. Toppstag, styring, alt. Så er det plutselig tilbake som regel etter å starte traktoren opp på nytt. Noen som vet hva det kan være? Er disse traktorene vanskelige å bytte clutch (for gir og pto) og bremser på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ingen som har erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ingen som har erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Hydraulikken som streiker av og til er ikke elektrisk relatert, toppstag, styring forsvinner, lyset i autocontrol er på, men virker heller ikke fordi den ikke får olje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Hydraulikken som streiker av og til er ikke elektrisk relatert, toppstag, styring forsvinner, lyset i autocontrol er på, men virker heller ikke fordi den ikke får olje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Når hele hydraulikkanlegget, med begge de to adskilte pumpekretsene dør ut. Så trur je det kan være to årsaker: Enten er den spline drivhylsa som sitter i framkant på hydraulikkpumpa utslitt og løs. Så den kan gli fram og tilbake og være i inngrep eller ikke. Ellers så suger hydraulikkpumpa falsk luft. Sjekk skjøteslangene på sugerøret, ett ved motoren og ett lengre bak. Så er det en o-ring i lokket på sugesilen som kan lekke luft. Og det er en liten vinkel-slange som går fra sugesilen og opp i den ene pumpedelen. Er det sprekker og høl her så blir det problemer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Når hele hydraulikkanlegget, med begge de to adskilte pumpekretsene dør ut. Så trur je det kan være to årsaker: Enten er den spline drivhylsa som sitter i framkant på hydraulikkpumpa utslitt og løs. Så den kan gli fram og tilbake og være i inngrep eller ikke. Ellers så suger hydraulikkpumpa falsk luft. Sjekk skjøteslangene på sugerøret, ett ved motoren og ett lengre bak. Så er det en o-ring i lokket på sugesilen som kan lekke luft. Og det er en liten vinkel-slange som går fra sugesilen og opp i den ene pumpedelen. Er det sprekker og høl her så blir det problemer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Hamar BM: Jeg håpet du skulle svare, regnet nesten med at du hadde noen gode forslag å komme med. Nå kan vi i hvert sjekke opp litt forskjellig. Takk for gode tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Hamar BM: Jeg håpet du skulle svare, regnet nesten med at du hadde noen gode forslag å komme med. Nå kan vi i hvert sjekke opp litt forskjellig. Takk for gode tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Neste gang dette skjer. Så ha verktøy klart i traktoren. Og skru løs slangen som kommer fra røret fra hydraulikkpumpa og går inn på lastersentralen. Helst mens motoren går, hvis den kan bli OK bare av å stoppes....... Blåser det ut luft der så suger pumpa falsk luft. Er det itte noe trykk der i det hele tatt så har drivhylsa glidd og pumpa stoppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Neste gang dette skjer. Så ha verktøy klart i traktoren. Og skru løs slangen som kommer fra røret fra hydraulikkpumpa og går inn på lastersentralen. Helst mens motoren går, hvis den kan bli OK bare av å stoppes....... Blåser det ut luft der så suger pumpa falsk luft. Er det itte noe trykk der i det hele tatt så har drivhylsa glidd og pumpa stoppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.