Gå til innhold

John Deere 7730


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Er det noen som kan svare på hvor stor hastighet en John Deere 7730 40km/t og 50km/t med AutoPowr(trinnløs trans.)virkelig oppnår. Var bare interresert i forskjellen mellom dem da en jo må ha førerkort for vogntog for å kunne kjøre traktor med 50km/t hastighet.(etter 01.01.05). Er det kanskje mulighet for å få en traktor med 40km til å kjøre i 50km.

 

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare på hvor stor hastighet en John Deere 7730 40km/t og 50km/t med AutoPowr(trinnløs trans.)virkelig oppnår. Var bare interresert i forskjellen mellom dem da en jo må ha førerkort for vogntog for å kunne kjøre traktor med 50km/t hastighet.(etter 01.01.05). Er det kanskje mulighet for å få en traktor med 40km til å kjøre i 50km.

 

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Om det er direkte sammenlignbart veit jeg ikke, men jeg har kjørt både 6420s og 6920s med 40-kilometers AutoPowr, og begge de gikk 43 - 44 km/t med standard dekk.

 

Men som jeg har påpeka mange ganger her, man skal ha rimelig mye transportkjøring før 50-kilometerskasse har noe mer for seg en den effekten det har på psyken til sjåføren :) Det er jo dessuten en ekstra kostnad og, selv om jeg varmt anbefaler påkrevd 50-utstyr på traktorer som går litt saktere og, både fjæra framaksling, fjæra hytte og helsveisa felger har noe for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med 6430 autopower, den gikk i 43-44, føles veldig sakkte i en traktor med hyttefjæring og forakselfjæring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

TG: Først må jeg si at alt er mulig. De skulle egentlig fikse litt på våre autopower, men nå som 50 km/h ble lovlig, så er den saken ute av verden.

 

Våre 6420s viser 50-52 km/h på sidometert og 6920s viser 52-54 km/h. Begge med AP.

 

TG: Kjøpte dere traktoren med et dekksett fra fabrikk og så byttet dere dem til nye? Ble ikke dette dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Ja, men 6920s går faktisk 53 km/h omtrent hele tiden. Hører de FK sier den nesten er unik. Det er ikke gjort noe med den.

 

Løsningen er jo for meg er å kjøpe med snødekk fa butikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hei, har en brukt importert 6520 Ap som er 40 km, men denna går i 52 km på full purke med Nokian tri2, 20.8/38 dekk..

Min traktor er ikke skrudd på, som jeg vet om da, den er hvertfall 40km orginalt.

 

Men flere av min traktorer går over 50 km, selvom de er 40 km orginalt, har kjøpt på større dekk på alle min traktorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

Han som eier den 7530 som jeg kjører av og til, spurte selgeren om det ikke var mulig å bestille trakoren med hjul/dekk med liten diameter, for så å sette på større hjul på traktoren da han fikk den. Men da fikk ha beskjed om at det ikke ville ha noen virkning, siden autopower kassa ikke ville gå fortere enn 43-44 km/t uansett...ble han lurt på dette området?

 

traktoren er utstyrt med det som er påkrevd for en 50km..helsveiste felger, navbrems osv. men det er ikke så enkelt å få den gjort om til 50km...måtte kanskje bytte hjerne, evt bytte traktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Nå vet jeg ikke om JD har forandret noe på speedometert fra 10-serien til 20-serien. Men min Gammle 6810 viste fra 55-60 km/h. Ja, tro hva dere vil. Men det er ren fakta. Den ble impotert like etter den var ny i england og gikk godt før jeg skiftet dekk også. Men etter dekk skifte, gikk den bedre. Kjørte etter traktoren med bil som hadde gps, og det viste seg at speesometert viste ca. 1-3 kilometer for lite (En hvis usikkerhet). Vi som kjørte hadde mobil kontakt. Traktoren var opprinnelig 50 km/h.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD har radar. I alle fall min 6320. Må ha det viss en feks. kjøre gjødning såar som justere mating automatisk etter farten. Koble såaren i ein plugg bak setet....Ein radar er berre ein ting som telle antall omdreiningar.Har du radar så må den jo kalibrerast.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
??? radar som teller omdreiniger? Da trenger du bare en magnet føler. Radaren måler hastigheten i forhold til bakken. Har traktoren begge deler kan det brukes til slurekontroll.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Hei!

 

Min JD 7530 med autopowr, går nøyaktig 41,6 km,

og er en 40 km utgave. Har forøvrig gitt opp prosjektet med å få den oppgradert til

50 km utgave. Den har den riktige spekken, men

de trauste herrer i Mannheim er ikke samarbeidsvillige overhodet, og da kan heller

ikke forhandleren hjelpe meg heller.

Så da så.....!!!

 

jeg har nå funnet ut hvor mye suppe den vil ha på

brøyting med frontskjer (Det helvetes K 70 skjeret!!): Kjørte 20,1 timer og fylte da 302 liter, så det blir vel ca 15 liter pr time, og det

synes jeg er kjempebra. Den er snillere på drivstoffet enn 6920 S, som jeg hadde før.

 

Mvh Kåre Langseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Hei!

 

Min JD 7530 med autopowr, går nøyaktig 41,6 km,

og er en 40 km utgave. Har forøvrig gitt opp prosjektet med å få den oppgradert til

50 km utgave. Den har den riktige spekken, men

de trauste herrer i Mannheim er ikke samarbeidsvillige overhodet, og da kan heller

ikke forhandleren hjelpe meg heller.

Så da så.....!!!

 

jeg har nå funnet ut hvor mye suppe den vil ha på

brøyting med frontskjer (Det helvetes K 70 skjeret!!): Kjørte 20,1 timer og fylte da 302 liter, så det blir vel ca 15 liter pr time, og det

synes jeg er kjempebra. Den er snillere på drivstoffet enn 6920 S, som jeg hadde før.

 

Mvh Kåre Langseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Hei!

 

Min JD 7530 med autopowr, går nøyaktig 41,6 km,

og er en 40 km utgave. Har forøvrig gitt opp prosjektet med å få den oppgradert til

50 km utgave. Den har den riktige spekken, men

de trauste herrer i Mannheim er ikke samarbeidsvillige overhodet, og da kan heller

ikke forhandleren hjelpe meg heller.

Så da så.....!!!

 

jeg har nå funnet ut hvor mye suppe den vil ha på

brøyting med frontskjer (Det helvetes K 70 skjeret!!): Kjørte 20,1 timer og fylte da 302 liter, så det blir vel ca 15 liter pr time, og det

synes jeg er kjempebra. Den er snillere på drivstoffet enn 6920 S, som jeg hadde før.

 

Mvh Kåre Langseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåke har sjølsagt rett. Va Fk som kalla det radar. Men med nermare ettertanke så e det jo ikkje det.Det er nok samme sensoren som traktoren sjølv bruke eg har kalibrert til rauch styreboksen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja, 43-44 km/t er jo ganske bra fart. Hvor mye mer fart får en om man bestiller 650/65x38\&quot\; dekk fra fabrikken og får montert 710/65x42\&quot\; dekk i Norge. Et litt vanskelig spørsmål kanskje, men jeg trenger ikke helt nøyaktige tall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svaret. Så får en bare håpe at traktoren er programert til å gå i 43-44 km/t med 38\&quot\; dekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...