Gå til innhold

Chipping av JD 6330


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har ein ny 6330 med autopower som eg vurderer og chippe etter endt garanti. Men så leste eg i BG som kom ut nå i veka att trinnløse kasser kan ein få problemer med når ein chipper. Er det nokon som har erfaringar med 6030 eller 6020 serien med autopower der du har chipt den opp? Har du hatt problemer med dette? For vis det er mykje klatt med girkassen når traktoren er chippa, så tviler eg på att det blir aktuelt å gjer det på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Eg har ein ny 6330 med autopower som eg vurderer og chippe etter endt garanti. Men så leste eg i BG som kom ut nå i veka att trinnløse kasser kan ein få problemer med når ein chipper. Er det nokon som har erfaringar med 6030 eller 6020 serien med autopower der du har chipt den opp? Har du hatt problemer med dette? For vis det er mykje klatt med girkassen når traktoren er chippa, så tviler eg på att det blir aktuelt å gjer det på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ingen ting i BG at det blir problemer med trinnløs girkasse ved chipping. Står at det er nåken program som har laga krøll med hurtig gir. Men det er bare å programere om igjen. Tar alltid vare på det orginale programmet. Chipa min 6320 AP. Det gjekk heilt fint, og er godet fornøyd. Men ikkje overdriv med tanke på effekt. 130-135 hk går fint i ein 6330.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har sett inn KCR boks i min 6320 autoquad, er ca 135 hk. Har kjørt den ca 1000 timer etterpå uten noen som helst problemer.

Verkstedformannen på FK sa at injektorene kunne komme til å havarere, dette var visst et problem når du kjørte med boks/chip. Har en kollega som har en 6820 ap med boks, som fikk havari og måtte bytte injektorene. Den reperasjonen kom på 65000,- (da var det en del feilsøking inkludert før diagnosen ble stilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Injektorene blir det samme som dyser. Bare att disse blir elektronisk styrt når de skal åpne.

Dieselen ligger \&quot\;klar\&quot\; i ett høytrykks galleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va det eg tenkte. Men kan ikkje forstå at dei skal ryke ved chiping. Trykket blit ikkje større av den grunn. Og tvile på at dei koste 65000 å byte tilfelle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti flere tilfeller der autopowertransmisjonen har havarert pga chipping. ikke å anbefale, i tillegg kommer det muligens fra fk sin side, hvis du skal bytte inn traktoren senere at chippede traktorer vil få et STORT trekk i innbytte prisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært borti flere tilfelle med Ap havarert pga. chiping seie du?hvordan vet du at det er chiping som er årsaken? Det er feks ingen forskjell på Ap i ein 6230 og ein 6430.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Rune: Det stemmer som du sier, det er kraftigere akslinger etc. på 6430 i forhold til 6230. Det samme er det på 20 serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekta som er oppgitt ifra forhandlar stemmer aldrig.Litt av forklaringen er at 6100 og 6200 har mindre bakaksling og framaksling enn 6300 og 6400.Derfor har du større nytelast på disse, og vekta er litt større.Det er også forskjell på hydraulikk pumpe og mengde olje. Men der er samme motor samme cluch og samme girkasse. Viss en bruker hodet når enn chipe,og ikkje minst ved bruk, er eg ikkje redd for chiping. Har du hørt om problemer med bakaksling pga chipping? Det med girkasse kan du i alle fall berre stryka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
I siste BG seie produktsjef i eik maskin at 6465 med 140 hk og 6480 med 170 hk har identisk motor og girkasse. Det er bare bak og framaksling som er forskjell på, pga, større nyttelast på 6480. Men kan kje sjå problemet med å chippe 6465 til 6480 effekt. Dåke som som påstår forskjell i girkasse og tannhjul og div, må slutta å påstå ting før dåke har undersøkt fakta. Det stemme vel at det har vært litt problem med AP transmisjon. Men det har det vårt med andre transmisjonar og. Du kan kje påstå at det er pga chipping når girkassen faktisk er identisk. Det er i tilfelle snakk om overdreven trimming.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Hvorfor ikke kjøpe en traktor som er stor nok? Har intrykk av at flere her tenker trimming før de har kjøpt traktoren. 6 syl er mye snillere med driverket en 4, og tåler mer effekt og moment på samme driverk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa for større bakaksling/framaksling på mellomserien går ved 63....Er et bra poeng det med å kjøpe ny traktor å chippe med en gang. Men et kan hende behovet forandre seg etter et år og to. Dessuten betale du mye peng for ekstra krefter sjå forhandlar kontra chip. Detter er vel litt av grunnen til at forhandlar er litt negative.Du redusere ikkje levetida nevneverdig ved chipping fra 6620 til 6920 når som du seie disse er identiske. Det er til sjuande og sist sjåføren som bestemme levetida på traktor og utstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode innlegg :) Kos lenge er innkjøringsperioden? Den bør vel ikkje chippes under innkjøringsperioden

Valtra: grunn til att me ikkje kjøpte ein 64 var for at me heller ville ha ein trinnlause traktor, så då gjekk det på bekostning av ein mindre modell.

Når me skreiv kontrakten med FK, så var det om me skulle velja ein 64 utan ap eller ein 63 med ap, så var det seljaren som meinte att me kunne kjøpe ein 63 med ap å berre chippan opp til ein 64.

Stemme det att grensa går på 63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Grensa for større aksling går på 6430. Den har samme bakende som 6 syl. til JD. Har hatt 6320 og den hadde liten aksling bak. Den er lik den på med 6330.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delekatalogen til min 6320 Ap. Der står det samme delenummer fra 6320 til 6420s på bakaksling og framaksling. Kan ikkje uttala meg om 30 serien, men det er jo mest sansynleg at 6eren har ein større aksling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Av ren nyskjerrighet TG, hvilken grønn sikter du til? :) Har ikke noe tall som kan bekrefte eller avkrefte det du sier jeg, så jeg får bare godta - selv om nok merkepreferansene våre kan være ulike :)

 

Gjelder i alle fall å ikke stole blindt på et dynamometer, vi fikk en John Deere 1640 (med nymontert 2040 motor) til å yte 140 hk vi. Turtallet var riktignok på 3500 o/min før vi justerte vaieren - men så høy effekt tviler jeg på at det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TG: Før montering av boks så målte min JD6320 100 hk på pto. Så det stemmer ikkje at det ikkje er nok hk i JD. Er det deutz du sikter til eller er det kanskje en grønn valtra? :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TG: Det var en nabo her som hadde en nh, husker ikkje ka nr, ca 60hk,. Den blei målt og da var det 6-8 hk for lite i den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
kjs: Skuffa over at du trur det er Deutz som har ytt for lite. Dei gamle Deutzane ytte no ihvertfall nok. Deutz-Fahr er nok litt dauare, men det er no alle traktorar idag samenligna med gamle som er like mange hestar på papiret. Pratte med ein som hadde den nest største karen i 06-serien til Deutz, 13006 som tohjulstrekkar. Han brukte den til å dra ei svær såmaskin med. I bakkane så berre brølte det, sa han. Han hadde ein ny og noko sterkare Deutz-Fahr, men der var det ikkje samme draget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1

Ja det må vere lov til å ha det moro i landbruket. Det er nesten for lite av det syns eg. Alt skal vere så altfor seriøst, kjapt, ryddigt og størst. Får ikkje tid til å sove nesten, har så mykje ein skulle gjort.

 

Men ein grønn valtra, det nektar eg for. Valtra er dieseltørste spørr du meg. Ihvertfall 900 drikk eindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...