Gå til innhold

John Deere 6125r + Kverneland slåmaskin, front + side


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å handle inn min slepslåmaskin i en frontmontert 3,20 + side 2,80.

Kjører idag en John Deere 6125r på 145 HK. Så er spørsmålet: Er denne traktoren sterk nok til å kunne utnytte 6 meter bredde?

Erfaringer? Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Den traktoren er meir en sterk nukk til det som du foreslår. Den hadde takla butterfly uten problem og vil eg tru.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kan vel ikke si at traktoren er mere enn sterk nok!! Jeg vil vel heller si akkurat nok på flata!! Butterfly, da MÅ du opp i størrelse! Blir ikke noe god flyt i kjøringa med litt for lite effekt.

 

Butterfly: 160 - 200 hk er passende. Da får du utnyttet kapasiteten! Ingen vits i å kjøre stort redskap hvis du ikke har råd til skikkelig maskinist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi kjører med Valtra N 142, 160hk - Claas 3m i front og Kverneland 2.8m sleper.

Vil ikke si at det er flust med krefter men det går greit. Vi kjøre på leiekjøring, mange varierte teiger og i de aller bratteste kneikene havner vi ned i 4km/t. Men det er jo som regel ikke så lenge før du er oppe og på flatene holder du vanligvis i fra 9-10 og oppover.

Vi har stilt crimperne på mild behandling for å få mest mulig fremdrift når det er mye gress.

En annen ting jeg vil tipse deg om hvis du har sleper er at en fort får overlast på fremakslingen med frontslåmaskin. Vår er nesten 5 tonn på fremakslingen nesten 1 tonn for mye.

 

Mvh Jostein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...