Gå til innhold

Traktor til ca 60 000,-


Gjest

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en traktor med 4-hjulstrekk, tett hytte.

Den skal brukes til å kjøre frem rundballer og annet arbeid på et sauebruk.

 

Tenker litt på en Fiat, men disse ruster jo en del. Og det er litt vanskelig å finne fine eksemplarer til denne prisen.

Ellers er Ford et alternativ, men synst de er litt "klumpete"..?

 

Hva slags andre alternativer har man i dette prissegmentet, 50 - 70 000. Kan ikke gå over 70'.

 

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en traktor med 4-hjulstrekk, tett hytte.

Den skal brukes til å kjøre frem rundballer og annet arbeid på et sauebruk.

 

Tenker litt på en Fiat, men disse ruster jo en del. Og det er litt vanskelig å finne fine eksemplarer til denne prisen.

Ellers er Ford et alternativ, men synst de er litt \&quot\;klumpete\&quot\;..?

 

Hva slags andre alternativer har man i dette prissegmentet, 50 - 70 000. Kan ikke gå over 70\'.

 

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skaru ha noe som ikke ruster og ikke er klumpete men som starter og går fint så må det bli massey ferguson en i 1oo-200-300-500-600 serien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kun kjøre frem baller (ikke presse selv) klarer du deg med en 50-60 hk til slikt bruk. På de aller fleste sauebrukene jeg har vært på er det bratt, og da er 4WD tingen, som også trådstarter setter opp som et krav. MF 675/690 er gunstige i pris, men trenger man effekten i disse til den bruken som er angitt? Jeg mener at innen MF kan en fin 250/4 være et godt valg, forutsatt prisen på 70.000. Går man opp på 300 serien, tror jeg prisen går over dette tallet. En annen mulighet er Fiat 540/640 som i alle fall er svært slitesterke traktorer, men som begynner å få mange år på baken nå. Det er bra utvalg av disse, og til et beløp under det som er angitt. JD sine modeller har jeg ikke greie på i det hele tatt i denne klassen. Zetor i 50/60 hk klassen er det også mange av. Har sett noen 3 sylindrede på Finn ned mot 50.000 kr som bare har 1500-2000 timer (5245). Kjører man få timer i året, er dette greie traktorer.

 

Utfordringen er å finne noe bra med 4WD som holder seg under 70.000 kr uten at det er kjørt helt i senk. Mitt tips blir en 40 serie fra Fiat som er moderat kjørt, f. eks 540DT. Den bør kunne kjøpes inn til under 45.000 kr. Som oftest sitter det en enkel laster på disse.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ein ford 4610 eller liknande. Kjempe gode traktora, 4000-serien er noko av det mest slitesterke som er laga. Skal gå greit å finna til undre 70000, du må ha minst 60 hk for å kjøra rundballar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

tranger ikke 60hk for og kjøre rundball. klarer seg med en 45hk og det.

 

massey ferguson 240 er en fin traktor. er karnsje litt lett på front med ball bak,men med en laster så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En 45 hk holder for effekten sin del men blir nok litt lett for dagens rundballer. Sliter både med løftekraft og ballanse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...