Gå til innhold

Krone Comprima CF155XC


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med denne pressa? Skal kjøpe meg ny presse, og har sett litt på denne.

 

 

Fungerer den på kort og vått gras? Ellers hvis noen har erfaringer, del dem gjerne her, Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja jeg har CF155XC som har gått ca 12000 baller som jeg nå bytter

i ny [2014 model] presse av samme type

Pressa har gått nærmest problemfritt på alle typer gras likeså all slags

vær Kun en gang ved pressing av raigras øg øsende regn ble det litt

vanskelig Dette løste seg med litt mindre pressetrykk og at vi kjørte mer midt i strengen Pressa er vel forholdvis tung men den går utrolig lett

Kan anbefales men få med deg brukerkurs og husk 2014 model har en

del oppdaderinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har også hatt Kronepresse! Valgte Orkel HI Q i fjor, og selvfølgelig med bredplast. Dette er ei presse som virkelig er konstruert for Norske forhold!

Etter hva jeg har erfart så finnes det ikke ei presse på markedet pr.i dag som kan måle seg opp mot Orkel.

 

Kjøp presse som er bygd for Norske, det lønner seg + at komplett delelager er å finne her i landet uansett hva som ryker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
@ Kroneeier og TrønderOle, kan ikke dere kontakte meg på e-post, er så jævla tungvindt å skrive på dette forumet. Har noen flere spørsmål ang. Krone pressa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

 

Sjekk lydnivået på Kronepressa, tror jeg hadde blitt tullete i hodet etter 12 t økt med en slik slamring, sammenlign med denne pressa med semivariabelt kammer og ruller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
@TrønderOle, Akkurat det samme tenker jeg, større rundballer, mindre forbruk av plast, mindre antall baller å håndtere, og lavere transportkostnader. Og etter boka skal den være lett å dra, noe som og er et stort pluss. De fleste kombipressene krever alt for mye effekt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg er ikke sikker på om det blir spesielt store baller pressa er i alle fall innstilt på 125 cm .De fleste ballene blir veid i fullforvogn og de veier fra

900 til i overkant av 1000 kg

Lydnivået merkes lite mår det stort sett blir kjørt med lukka vinduer

Når det gjelder breiplast ser jeg ingen store fordeler så lenge den ikke går over kanten på ballen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...