Guest Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 noen som veit om det går ann og ettermontere turbo på 382 1998 mod. og om det er no bra for motor og hvor mn evt. ken få tak i det?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 noen som veit om det går ann og ettermontere turbo på 382 1998 mod. og om det er no bra for motor og hvor mn evt. ken få tak i det?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddski_1 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Det er ettermontert turbo på min 375 så det skulle nok gå på din også. Ettermontering er foretatt på det lokale EIK-senteret. Motoren vil jeg tro tåler det, men regn med å peile oljen OFTE samt etterfylling må til. Det ryker ikke og jeg kan ikke se noen lekkasjer, men oljen fordufter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hallvar_1 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Hei.. Turbo gå det ann å ettemontere, men det blir litt problematisk med dieseltanken og panseret. MF 375 har dieseltank i front, og dermed god plass over motor. 382 en har dieseltank over motor, den er derfor meir meir kompakt. Ellers teknisk sett så er det ingen hindringer for å montere turbo. Men dersom motor har gått fleire tusen tima hadde eg ikje villa montert, då er det bedre å oppgradere dieselpumpa i staden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Syns du skal glemme det prosjektet, motoren vil nok tåle det men resten av driverket er ikke laget for mer effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Oljeforbruk på Perkins er noe du bare må leve med. Perkins godtar oljeforbruk lik 1% av dieselforbruket. (Altså en liter motorolje pr 100 liter diesel.) Det er minst dobbelt så mye som de fleste andre. Det er helt riktig å måle oljeforbruk i forhold til dieselforbruket. Oljeforbruk pr time sier oss ingenting. Et uforklarlig oljeforbruk kan også stamme fra selve turboen. Ta av røret mellom turbo og innsugsmanifold og se om det er klinete av olje inni. Gjør i så fall ren røret og kjør en liten stund før du åpner røret og sjekker igjen. Blir det sølete ganske fort så er turboen gåen. Vær obs på at en turbo SKAL ha ganske mye slark opp/ned på akselen men ikke inn/ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Blir brukt annan turbo på 382 enn på 375. På 382 sit ikkje turboen under panseret,men på høgre side ved exosmanifolden. Veit at det er fleire som har montert turbo på 372/82 for og få exosrøret lenger bak,for og sleppe det stygge smale firkantrøret på siden av panseret,som må monteres ved lasteapparatmontering. I ein annan debatt her,så skriv \"\;Jon Ferguson\"\; litt om turbomontering på MF 382,da han har slik sjølv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.