Gå til innhold

mf 382


Gjest

Anbefalte innlegg

noen som veit om det går ann og ettermontere turbo på 382 1998 mod. og om det er no bra for motor og hvor mn evt. ken få tak i det??????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Det er ettermontert turbo på min 375 så det skulle nok gå på din også. Ettermontering er foretatt på det lokale EIK-senteret. Motoren vil jeg tro tåler det, men regn med å peile oljen OFTE samt etterfylling må til. Det ryker ikke og jeg kan ikke se noen lekkasjer, men oljen fordufter...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei.. Turbo gå det ann å ettemontere, men det blir litt problematisk med dieseltanken og panseret. MF 375 har dieseltank i front, og dermed god plass over motor. 382 en har dieseltank over motor, den er derfor meir meir kompakt.

Ellers teknisk sett så er det ingen hindringer for å montere turbo. Men dersom motor har gått fleire tusen tima hadde eg ikje villa montert, då er det bedre å oppgradere dieselpumpa i staden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeforbruk på Perkins er noe du bare må leve med. Perkins godtar oljeforbruk lik 1% av dieselforbruket. (Altså en liter motorolje pr 100 liter diesel.) Det er minst dobbelt så mye som de fleste andre. Det er helt riktig å måle oljeforbruk i forhold til dieselforbruket. Oljeforbruk pr time sier oss ingenting.

Et uforklarlig oljeforbruk kan også stamme fra selve turboen. Ta av røret mellom turbo og innsugsmanifold og se om det er klinete av olje inni. Gjør i så fall ren røret og kjør en liten stund før du åpner røret og sjekker igjen. Blir det sølete ganske fort så er turboen gåen. Vær obs på at en turbo SKAL ha ganske mye slark opp/ned på akselen men ikke inn/ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir brukt annan turbo på 382 enn på 375. På 382 sit ikkje turboen under panseret,men på høgre side ved exosmanifolden. Veit at det er fleire som har montert turbo på 372/82 for og få exosrøret lenger bak,for og sleppe det stygge smale firkantrøret på siden av panseret,som må monteres ved lasteapparatmontering.

I ein annan debatt her,så skriv \&quot\;Jon Ferguson\&quot\; litt om turbomontering på MF 382,da han har slik sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...