Gå til innhold

Dieseltilsetning


Gjest

Anbefalte innlegg

Det finnes mange slike tilsetningstoff på markedet. Felles for alle er at de lover renere eksos, mindre forbruk osv. FK har også slike i butikken. Er dette bare luriumstoff eller......?

Har noen erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange slike tilsetningstoff på markedet. Felles for alle er at de lover renere eksos, mindre forbruk osv. FK har også slike i butikken. Er dette bare luriumstoff eller......?

Har noen erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

Hei

 

Har prøvd Økonomideler sin dieseltilsetning, Alron et eller annet...

 

bestillte bare en 1/2 liter av stoffet,(skal holde til ca 300 liter diesel) for å prøve, skulle ta med seg kondens, gi renere dyser osv... Men kan ikke si at jeg har merket noen forskjell, Mulig jeg skulle ha prøvd det lengre, men det finnes vel kondensfjernere til diesel som er billigere enn 100 kr literen...?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt luriumstoff trur eg.Har det nåken effekt e den i tilfelle så liten at du ikkje vil merka det likavel.Men det e jo klart at har du skitne dårlige dyser eller kondens problemer, så kan det vel ha ein viss effekt. Men då må en vel heller vurdera å renska gårdstanken, og eventuelt ta ein overhaling av dysene på traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

Prøvde et Omega-produkt i ca. 30timet på en 4cyl valtra, men det var ingen merkbar forskjell på forbruket.

Min konklusjon er at dette tilsettningsstoffet ikke er veldig revolusjonerende. Men at godt vedlikehold, riktig service og ren diesel fortsatt gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har en timberjack hogstmaskin med perkins 6-syl motor. Han kjøpte en kartong tilsetning av en svært så innpåsliten selger mest for å få ham vekk. Men etter å ha brukt stoffet 10-15 timer så merket han tydelig forskjell i motoreffekt. Motoren var nemlig helt på grensen til å være for svak på grovt tømmer. Motoren spydde mindre svart røyk også. Og dieselforbruket gikk ned såpass at det betalte stoffet. Da kartongen var oppbrukt ga han f.... i å kjøpe det igjen, men etter en uke merket han at effekten avtok og forbruket økte. Så nå har han brukt stoffet jevnlig i flere år, men tilsetter bare på hver tredje tanking. Og det holder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...