Gå til innhold

JD 7430 vs 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Er d nokon som har prøvd desse to traktorane opp i mot kvarandre og har erfaring med dei? Det er kun 15 Hk. meir i 7530 enn 7430, men prisforskjellen er på ca. 35000 kr. Det er ganske mykje for berre 15 Hk ekstra. Vurderer ein JD i denne klassen, men har lite lyst til å betale så mykje for så lite ekstra..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d nokon som har prøvd desse to traktorane opp i mot kvarandre og har erfaring med dei? Det er kun 15 Hk. meir i 7530 enn 7430, men prisforskjellen er på ca. 35000 kr. Det er ganske mykje for berre 15 Hk ekstra. Vurderer ein JD i denne klassen, men har lite lyst til å betale så mykje for så lite ekstra..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Det kommer helt an på hva for bruk du skal ha traktoren til - om du skal utnytte hver eneste hest til det fulle i tungt pto-arbeid er det nok den største du trenger, men hvis du bare skal ha vekta fra disse to kontra en 6930 i for eksempel pressing i bratt lende kan nok den minste av de to store være et greit alternativ. Sannsynligvis er nok forskjellen og mer merkbar enn man skulle tro mellom de to store, erfaringene med andre sammenlignbare \&quot\;søskenmodeller\&quot\; sier meg det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du noen gang vurderer å kvitte deg med en så bra traktor, så er det nok viktig for annenhåndsverdien at det er toppmodellen. Og når det står om bare stakkarslige 35000, så bør man vel vurdere om man i det hele tatt trenger å bytte traktor..... Jeg for min del kjøpte 7530 med

absolutt alt det utstyret jeg hadde lyst, slik at jeg fikk en ARBEIDSPLASS jeg kunne trives med, og

som var funksjonell, og tilpasset de oppgaver jeg

skulle bruke den til. De traktorene jeg har hatt

tidligere, har folk stått i kø for å kjøpe, når de

har kommet inn til FK. Og hovedårsaken er vel at

de ikke var noen \&quot\;husmannsutgaver\&quot\;. Da hadde vel

de SE modellene vært aktulle i steden for en pent

brukt \&quot\;topputgave\&quot\; med alle komfortdetaljer og

ytelse. Så rådet mitt er å bruke noen ekstra

kroner, de får du igjen på flere måter.

 

Mvh Kåre L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Ville som Tg sagt kjøpt 7530, de 35 000 er det verdt selvom det er litt penger. Men 7530 er en veldig populær traktor nå, og da kommer annehåndsverdien til å være noget høyere enn 7430 ved innbytte, står også ovenfor å kjøpe 6930 eller 7530 som skal gå på Såmaskin og rundballe, storballepresse. Har lyst å prøve ut den nye 7030 serien og faller nok tilbake på en 7530, fordi 6930 blir vel liten på 6m rapid. Så har lyst å prøve ut John Deere sin og prisene er overkommelig mot en Fendt 718 - 818 som er aktuelt i mitt tilfelle, Så kommer nok til å falle tilbake med på en litt brukt 7530.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1
Å legge i 35000kr ekstra for 15hk er ingenting å spekulere på, spør du meg. Som flere har nevnt er annenhåndsverdien viktig og en 7530 vil være mere atraktiv enn 7430, det ser mann allerede nå. Ser ingen grunn til å kjøpe \&quot\;nest best\&quot\; når man likevel vurderer en traktor til ca. 800 000kr veiledende. Pris pr hk er rimelig gunstig uansett(35000:15=2333), å de ekstra hestene vil være mer merkbar enn man kanskje tror. Tror du blir mere fornøyd med toppmodellen, også slipper du å angre deg i ettertid vis du slår til med 7530\'n med en gang. Ingen tvil spør du meg. Å lykke til med eventuellt traktorkjøp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1
På traktoroversikten.no er prisforskellen på 7430 og 7530 på 32500kr. Disse prisen er veiledende, og trekker man fra rabatt, kommer prisen pr hk seg på under 2000kr. Da er det ingenting å spekulere i spør du meg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...