Gå til innhold

Elho rive eller rotorrive


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Vurder å gå til innkjøp av større rive. Valget står imellom Elho twin eller Pøttinger med 2 roterer med nesehjul. Føler kanskje at rotorrive er meir holdbar? Er Elho så revolusjonerende iforhold til ei rotorrive. Ei rotorrive vil vel heller Ikkje rake mykje jord eller stein viss den stilles riktig inn? Elhoriva vil bli brukt som bakmontert inntil videre. Noen her som har erfaringer med Elho i kupert og kronglete jorder? Erfaringer og synspunkter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kjøpte en Repossi fra Vreten Norge til 2013 sessongen. Den må bare prøves, går svært pent både forran og bak. Produsenten hevder at Elho twin er en kopi av Repossi, det kan jeg ikke gå god for, MEN Repossien er bedre bygd, lettere, og bedre utstyrt.

Eneste argumentet jeg kan se for for rotorrive er at noen av merkene er noe billigere i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Hvordan fungerer repossien i strenger med ulikt tørstoff? Er den best på tørt eller bløt, eller like god. Hvor solid er den, på bilder ser den ikkje så kraftig ut som elho? Har du med egen hydrolikpumpe eller bruker du fra traktoren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Einar: Korleis er det i bratt side helling, fungerer det? Snakket med ein bekjent idag, han sa at Elhoriva hadde problemer bratt sideveis. Fikk Ikkje graset oppover, ble bare rullende foran. Han mente at slik rive var lite egnet for meg, da mykje av jorda ble kjørt sideveis. En del er så bratt at det er vanskelig med slepeslåmaskin, den sklir ut av skåren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...