Gå til innhold

Brukt MF kontra JD.


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få en bra JD til maks 300000kr?

 

Kjører idag MF 375 fra 1988 og vurderer å bytte den i en litt nyere traktor med noe mer hester.

MFen har vert ok den, men har vel inntrykk av at JD holder litt høyere kvalitetsnivå. Men hvilke JD er å anbefale i prisklasse 200-300000 kr.

Har sett disse 6200/6300/6400 ligger der omkring. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Er det mulig å få en bra JD til maks 300000kr?

 

Kjører idag MF 375 fra 1988 og vurderer å bytte den i en litt nyere traktor med noe mer hester.

MFen har vert ok den, men har vel inntrykk av at JD holder litt høyere kvalitetsnivå. Men hvilke JD er å anbefale i prisklasse 200-300000 kr.

Har sett disse 6200/6300/6400 ligger der omkring. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1
JD6400/6410 er noen sabla fine traktorer, allsidige, smidige, komfortable, sterke og fine å se på. Kvalitetet er og meget bra. Kan anbefale på det sterkeste. Men du må nok regne med at de har gått noen timer til en makspris på 300000kr. Spørs om du skal ha laster da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Et kjapt finn-søk på JD ga meg blant annet denne (finnkode 12229971). En absolutt ok traktor det.

 

Det ligger også en del MF 6255 ute til grei pris, dette er vel en traktor som er direkte sammenlignbar med JD 6310.

 

Jeg har veldig god erfaring med JD 6000-serie jeg, veldig pålitelig traktor totalt sett. Men de som ligger ute har ofte et ganske høyt timetall, og det ser ut som at man får veldig mye mer John Deere for nærmere 300.000 enn om man går ned til 200.000. Det samme gjelder sikkert for Massey, at det ligger et slags prisskille et sted der mellom, sannsynligvis der hvor verditapet på traktoren flater ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du er ute etter ein jd burde du kansje sjå på ein 6320 på trogstadmaskinhandel.no har gåt 4000 timar er med laster pris er 3250000. er nok eit bra kjøp. har sjølv ein 6320 og er meget godt fornøgd. er ganske sprek i forhold til mf. er ein del av dei i bygda her. vist eg skulle hat ein mf ville det blit ein 6000 serie (6255/6265) er ein bra traktor det og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Har hatt 6200, 6300, 6410 og 6810 i den serien som er aktuell for deg. Har også 6420s nå da.

 

Kan skryte av 62/6300 og 6410. Kjempe traktorer. Savner min 6410 den dag i dag! Jeg anbefaler deg å kjøpe en 6310 eller 6410. (Mye pga at du får vedgir på ratter). Kjøp deg gjerne en med PQ+ eller AQ. Slik at du får knappegirt hurtig gir. Kjøper du AQ får den berømte crusekontrollen, kjempe fin ved pto arbeid. Og med AQ får du jo også automatgirte hurtiggir.

 

De traktorene tåler å gå litt. 6810en jeg hadde tror jeg gikk over 4000 (om jeg ikke husker feil). Eneste jeg slet med var simringer i forakselfjæringa. komplisert arbeid og Jd dekker mye av sånn skade frem til 3000 timer. Min hadde vel godt 3300, så vi ordna litt her og der og fikk mye dekt.

 

Det er gode traktorer. Se gjerne etter de som har en fin pris, et passe timetall og noe ekstrautstyr. Du blir nokk fornøyd. Forresten er de kjempegode med laster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me har ein 6200 heima og den er gått ca.6500. Ein fin fin traktor absolutt til å anbefale andre! Det einaste tulle me har med den er litt problem med vendegiret, slitasje. Vis eg hiver vendegiret fra f.eks revers og over til frammover giret så detter giret ut og blir liggandes i nøytral. Men det fikses så enkels som å ta vendegiret tilbake til nøytral og fram igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hei, Vil absolutt anbefale deg 6000 - 6010 serien, kjører sjøl 6610 som har gått 4900 timer. Kjempe traktor enda. Men spesielt 6310 og 6410, hadde sjøl en 6410 99 modell som gikk 9800 timer uten noe store problemer, noe i girkasse engang. Ikke noe stor sak det, men kostnader på 10 - 20 000. Bytta 2 shift med dekk på den da.

 

Men som sagt, en kjempe traktor til lasteroppgaver og møkkjøring, jeg dro 12 kubikks tankvogn på 6410 med 120 hk. Så en sprek og sterk traktor som går og går..

 

Har også 6610 som går fast på pressing og slåing om sommern, en kjempe traktor som jeg aldri har slitt noe med, har hatt en lekkasje på dieseltanken, men det fikset vi fort, men ellers en kjempe traktor disse..

 

Men se etter traktorer med lavt timetall og litt utstyr, vil absolutt anbefales..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei.

I kva klasse er det du siktar på i MF.. Det kan bli litt feil å sette en MF 375 88 mod opp mot nyare

JD i 6000 serien. Skal Du sammenligne JD mot MF, må du sjå på MF6100 eller MF6200 serien.

Ser du etter MF 6200, kan du få en komfortabel traktor til en overkomeli pris. Gjerne med Elektroniske spoleventiler også, noko ikkje so mange andre traktor merker hadde i 2001. Meget behageli og arbeide med også...

 

Men det er ditt valg,

 

Men husk å sammenlikne på like grunnlag..\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for ein 5020, enn ein 6020 SE. 5020 er vel også meir samenlignbar med MF375. Du får forsåvidt ein god traktor med 6020 SE, men komforten og \&quot\;rattsystemet\&quot\; og div. andre ting er verdt pengene på premium. Viss du helst vil gå for 6020, så får du ein premium for rundt 300 tusen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...