Gå til innhold

Import


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal muligens importere noen traktorer fra Tyskland og England. Moen som vet noe om disse? Case IH CVX 170 IFS 2000.mod, John Deere 8300 1999.mod, Steyr 6135 Profi 2005.mod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal muligens importere noen traktorer fra Tyskland og England. Moen som vet noe om disse? Case IH CVX 170 IFS 2000.mod, John Deere 8300 1999.mod, Steyr 6135 Profi 2005.mod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en hel del tillegsutstyr som aldri ble vurdert å få til traktorene som ble tatt inn i norge. Sliter så jævlig med å finne tak i reserveddeler fra forhandler når det ikke er orginalmontert på ny i norge traktor. Hvis noe engang ryker, men når det gjelder luftutstyr så kan det meste tas fra lastebiler og monteres rett over uten for mye plunder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke si om det er. Skal ringe forhandleren på torsdag, da får vi vite om det er ettermontert eller ikke. Egentlig bryr ikke det meg så mye om det er orginalt eller ikke, så lenge det fungerer til jeg bytter den ut igjen. Hvis jeg kjøper den da.. Noen synspunkter på de andre traktorene da? Case og Steyr er gått 3100t resp 1250t, JD 6570t.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD 8300 er jo ganske forskjelig fra dei andre du nevner då.Går ein 8200 her i nærheten. Driftsikkert trekkdyr.Men ein 7920 AP el. hadde vel passet bedre samenlikna med di andre to?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prisen du må betale for cvx,n og hvor mange timmer har den? Skal man immportere syntes jeg du burde gå for en nyere en, men kommer jo ann på prisen.Kjører i dag en NH T7530 som er etterfølgeren etter cvx/tvt og er utrolig godt fornøyd med den, så en cvx kan anbefales på det sterkeste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha JD til å dra en hjemmebygd 5-akslet henger med. Har hyd. drift på 2 aksler og 2 tvangstyrte. Case`n skal mest sannsynlig brukes til snøbrøyting + div annet sommerstid. Har Fiat`ene til harving, pløying og gjødsling. Steyr`n skal selges etter litt ettermontering av laster og front pto.

Case`n går for 317000,- og har gått 3100t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G`en rundet 13250t i dag. Motoren ble overhalt v/10000t, og går som en klokke. Har lyst å beholde den men har gått noen timer. \;)

Steyr`n står egentlig til 390000,- men får den for 350000,- pga jeg har handlet mye fra det firmaet de siste 5 årene. Importerer mye brukt men godt utstyr fra tyskland.

Sjekk ut www.agriaffaires.co.uk Mye bra traktorer og utstyr der. God Natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Til Jv: www.kragmann.dk/, sjekk denna maskinforhandlern, han er John deere og Buhler forhandler, skaffer det meste innen jd, fendt, mf, nh og buhler! Selger mye deler på eksport til andre verdensdeler, har vel 100 hugget traktoer som står tilsalgs, er jævelig stor på eksport og import av claas, fendt, New holland, og John Deere. Har handlet en del igjennom kragemann, brae priser. Kjøpte New Holland Tsa 125, der og Clas Lexion 460 22 fots.

En veldig bra forhandler som gjør det bra på det danske markeded!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Tviler på det gitt! Buhler blir vel digert inorge. Var og besøkte Kragmann under Herningmessa i januar og da hadde inne 2 stk Jd 9620 som var solgt allerde. De har mye kjøpesterke kunder rundt middelfart området!

 

Så det ligger på bra priser iforhold til Norge, hadde 10 stk Jd 8530 tilsalgs, regnet med at de fikk solgt alle til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest maxxum_1

hei. slenger meg på tråden her.

for lurte litt på å ta inn en \&quot\; eldre\&quot\; cae, enten maxxum pro utgave eller mx serien..ettersom de er vanskeilige å finne i norge..

skal hovedsakelig brukes i slåtten, slå å presse med. også noen få timer om vintern med skjæret.

men spm er om det er noen som tar på seg \&quot\;jobben\&quot\; finner traktor å ordner papir arbeid. er vel firmaer som driver med slikt? holder til i buskerud.

kom gjerne mede synspunkter på om detta er dumt/ lurt.,

hvilke land er det mest gunstig å hente traktor fra..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1
og forresten er det noen som vet om traktor sider i englang el danmark som er noe ala finn.no? har sett på maskinbladet.dk. men finner ingen som er fornuftige i england..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1

Gode traktorer du leter etter.Har selv hatt 5150 Pro,MXU135 og nå en 5150Pro,kun 3000timer.Disse tåler greit 200hk++.

Prøv blocket.se.

Svenkene har litt stive priser,men gunstig kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Prøv denne siden gutter!!

Det blir vel noe ala finn.no.. www.machineryexport.com

 

Her finner De traktorer og maskiner fra flere land i europa. Mye fra Danmark. Etter som jeg forstår, selges det kun for eksport fra denne siden. Da passer det bra med import til Norge, feks.

 

Har selv importet fra Finland via Mascus.no, da euro\'\'\'\'en var lav. Nå er det vel ikke riktig så gunstig å handle fra Finland. Da jeg handlet var euro\'\'\'\'en på 8 blank..

 

Er også en av flere som er på jakt etter en Maxum 5150(pro eller plus) Har vært på utkikk i over et år, og har stadig holdt meg oppdatert på nett. En sjelden gang dukker det \&quot\;rette\&quot\; eksemplaret opp her til lands, men de går svært fort ut.

Sier vel litt om populariteten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

brukbare sider:

 

agriaffaires.co.uk

 

tractorpool.co.uk

 

mascus.com

 

sistnevnte er nevnt her tidligere. alle tre dekker mer enn bare england, kan se annonser fra de fleste europeiske land der.

 

Uk har i motsetning til norge ingen stor \&quot\;enerådende\&quot\; annonseplass som finn.no. mye kan du finne ved å google eller bruke ebay også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

takk for mange flotte innspill. blir helt oppslukt av å se så mange fine eldre case som har gått 10-12000 timer å ser like nye ut..

 

men er en jungel å gå seg bort i, men prøver å følge lista mi på hva slags kriterier jeg har satt..

så regner med jeg kommer til å kontakte håvard semmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

resten ble vist borte..

 

 

men tusen takk for gode innspill. skal lete litt til, trenger ikke doningen før til sommern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...