Gå til innhold

John deere 6320 premium


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 6320 o7 mod som har gått ca 800 timer. Noen her som har noe greie på negative sider med denne traktoren eller possitive sider for den saks skyld, sitter en Q 45 laster på den, da har kansje noen sånn ca peiling på om kr 400000 er et godt kjøp. Traktoren ser ut som ny med auto quad kasse og eller det meste av normalt utstyr for denne traktoren. På forhånd takk.

Mvh Terje Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en 6320 o7 mod som har gått ca 800 timer. Noen her som har noe greie på negative sider med denne traktoren eller possitive sider for den saks skyld, sitter en Q 45 laster på den, da har kansje noen sånn ca peiling på om kr 400000 er et godt kjøp. Traktoren ser ut som ny med auto quad kasse og eller det meste av normalt utstyr for denne traktoren. På forhånd takk.

Mvh Terje Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei meg enig når det gjelder autopwr kasse.Er heilt suverent å kjøre med.AQ kassen til JD er litt for kjip spør du meg.Men har jo vist seg å vera veldig driftsikker då. Så stjeler den heller ikkje så mange hestar kontra powershift kassar med opptil 8 clutsh frie gir. Trur kje det er noe å sei på prisen på den du har der.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv ein 6320 mad auto quad kasse. skulle eg ha kjøpt i dag hadde det blit autopowe og fjøra framaksel.auto quad er ei meget bre kasse min traktor dreger veldi bra med 10t henger kan kjøyre veldig lavt på turtal før eg må skjifte grupegig, nesten ikkje giring når eg kjøyrer tom etter veg. men eit minus er at det er litt store bevegelser på gir spaken. eg ser det du vil ha laster da må det vere stor olje pumpe vis ikkje blir den veldig slapp.har sjølv den største på ca95 l/min. meget fornøgd. skal du bruke traktoren i jordbruk bør du ha 600hjul bakk og 540 frame veldi bra flyte eigenskaper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny 6320 premium i 2006 og kan ikke si at jeg er så veldig fornøyd. har hvert alt for mye feil på den. har hatt problemer med alt fra motor, gearkasse og innkobling av kraftutak til kompressor i luftsete og alarmer i hytt og pine. men det som nesten er verst er at felleskjøpet ikke har villet ta ting på garanti så dette ble fort dyrt. bortsett fra dette er jd en veldig komfortabel og god traktor og jobbe med, og jeg tror stort sett at de har hvert driftsikre. er nok en mandagsutgave jeg har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Ved første øyekast høres det jo ut som det virkelig er garantisaker du har vært borti rlj... Uansett merke syns jeg det er veldig merkelig at slike mandagstraktorer dukker opp, spesielt på en serie som har gått omtrent uforandra i 3-4 år i dette tilfellet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, har idag fått tillbud på ny 6230.

Er det stor forskjell, vet det er dataskjerm mm.

Men er litt skeptisk i forhold til ny teknoligi som kansje ikke er skikkelig utprøvd. denne har kun knappegir altså den skifter ikke automatisk mellom hurtiggirene. Ikke lett å bestemme seg for traktor skjønner jeg, og er det noen som har erfaring med el betjente små brytere til tipphydraulikken bak på traktoren.

Mange rare spørsmål jeg kommer med her men den som ikke spør får heller ikke svar.

Mvh Terje Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Den nye 6230 er nokk litt mer \&quot\;hitech\&quot\; enn den gammle 6320. Men om du skal handle ny anbefaler jeg deg AQ. Det er nokk litt bedre, om du skal kjøre litt etter vei. Automatgiringa funker nokk best på veikjøring og jordarbeiding, men funker nokk ikke på PTO arbeid.

 

Jeg anbefaler deg elektriske spoleventiler. Du får mange fordler som \&quot\;elektrisk\&quot\; mengde regulering. Men først og fremst for at det er jævlig behagelig. Har bare brukt det på ComArm, og det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har sjølv ein 6230 Premium og er kjempefornøgd! FK her i Sogn er dyktige og pålitlege. Einaste eg legg merke til er at når traktoren står roleg er det litt vanskeleg å få den i C og D til dømes. Dette er kanskje vanleg? Men prøvde ein anna JD, og den smatt fint i gir sjølv om den sto roleg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6230 tilsvarende \&quot\;gamle\&quot\; 6320 i antall hk.Det står jo 4 forskjellige antall hk i brosjyren til nye traktorar.Vanskelig å samenlikna det med eldre traktorar.Meiner fk oppgir 6230 til 110 hk,men dette er jo målt på motor uten vifte osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lagt merke til at 6230 har \&quot\;tatt over\&quot\; for 6320. Men i databladet for 6230 står det 100 hk maks effekt og 95 hk nominell effekt uten vifte, og 95 maks og 90 nominell med vifte.Dette er på deere.se men rekne med det står det samme på norsk. 6320 blei oppgitt til 105 hk når eg kjøpte den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...