Gå til innhold

Trenger Hydraulikk -hjelp


Gjest

Anbefalte innlegg

Traktoren har 2 dobbeltvirkende uttak. Skulle sette inn koblingene, men det ser ut som om uttaket på traktoren har låst seg. Får ikke festet koblingene. Hva skal jeg gjøre?

 

Uttaket på traktoren; ringen på oversiden får jeg ikke smettet over koblingen, den vil bare ikke. Nå veit jeg ikke hva som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktoren har 2 dobbeltvirkende uttak. Skulle sette inn koblingene, men det ser ut som om uttaket på traktoren har låst seg. Får ikke festet koblingene. Hva skal jeg gjøre?

 

Uttaket på traktoren\; ringen på oversiden får jeg ikke smettet over koblingen, den vil bare ikke. Nå veit jeg ikke hva som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1
Står det trykk på koblingene, så må trykket frigjøres. Stop traktoren, å dra hydraulikkspaken frem og tilbake et par ganger, da frigjør du trykket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ nå ofte at det står trykk på slangen/ane på redskapsdelen da. Test det ved å trykke inn \&quot\;tappen\&quot\; på koplinga. Går ikkje det,så finn eit par fastnøkler og løys koplinga til oljen/trykket er borte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det, men kan alltids prøve igjen... Det er vel nok å ta den spaken som hører til dette uttaket? Den andre spaken går til det uttaket som det hydrauliske toppstaget er koblet på.

 

Har nok antakelig avbrutt en arbeidsoperasjon i det trykket stod på. .

Skulle sette inn noen koblinger på en redskap nå, og da var altså uttaket på traktoren kilt seg. Håper jeg får ordnet dette uten å \' skru \' fra hverandre halve traktoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, problemet er løst ! Det var trykk i slangene på redskapet, jeg fikk løsna på noen muttere og da blei de medgjørlige igjen .

 

Takker for alle gode svar! En flott side dette, hvor man kan få hjelp til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...