Gå til innhold

Chipping


Gjest

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre erfaringer med chipping av Case MXu 135 el. NH TS135A. Vurderer å kjøpe en Case som er chippa 20% effektmessig. Holder drivverket? Mange skryter av redusert dieselforbruk, sant el. ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne høre erfaringer med chipping av Case MXu 135 el. NH TS135A. Vurderer å kjøpe en Case som er chippa 20% effektmessig. Holder drivverket? Mange skryter av redusert dieselforbruk, sant el. ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hei.. Kjører sjøl Tsa 135 som jeg chippa 15% effektmessig! Men jeg har hørt om 2 som har røkki girkassa si pågrunn av chipp og i vinter fikk jeg oppleve det samme sjøl på 135`en.

Er derfor redd for at driverket ikke er beregnet for chipp. Det anbefales hvertfall ikke av A-K

 

Men at dieselforbruket blir redusert er kun tøv, har sjøl regnet på det, 135`en bruker 7L på brøyting og strøing uten chipp, og 10L med chipp!

 

Men etter min erfaring med at driververket på tsa og mxu er det svake punkt! Ville derfor ikke anbefale deg å chippe for mye. Girkassa tåler det rett å slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

ville aldri ha montert chip/boks på en tsa/mxu

Bare å se hva som er inne på verkstedet på ak...

Der driver det en stakkar å graver i girkassa på en tsa..Er nok mest et problem ved annleggsdrift dette her men det sier litt om hviken vei utviklingen går.Er ikke alt som er nytt og fint som er så jævelig bra når det kommer til et stykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei Ingve... Har ikkje erfaring med KCR box, men har prøvd boxen som Torp maskin leverer, den vart montert på en MF6470, med glimrande resultat. Det var då prøvd før med ei anna box uten merkeverdi resultat.

7480 er en TIER 2 motor, den nye TIER 3 motoren som kom i haust har CommonRail, og det var då den fekk \&quot\;Facelift\&quot\; også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein tsa 135 som eg har chippa til 204.Hk(testa i benk) har kjørt den 700tima på tong masse transport og pressing..har ikkje hatt noko tull...so her er det snakk om brukarfeil!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1

Hei s@s.

Har en MXU 135 som nylig er chippa.

Har ikke prøvd den med belastning.

Den er gått ca 970 timer,og er til salgs hvis du er interesert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjeme vel litt an på ka traktor det er snakk om. Fek. å chippe ein john deere 6220 el 6320 til samme effekt som 6420s er ikkje problem, da det er samme motor og girkasse.Men enn bør ikkje overdrive chipping av ein 6420s da den er den er største 4 syl. Men viss marginane på om girkassen ryke er så liten at det ikkje går å auke effekten med 10-15%,så hadde eg vurdert å kjøpa eit anna merke enn case/new holland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...