Gå til innhold

mf 3000


Gjest

Anbefalte innlegg

har fått me meg at de såkalte A-B ska ver dårlig, men er på jakt etter ein traktor i denne serien til rondt 100 000,- någen her så vett når di sluttet å lage disse girkassene? årstall?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått me meg at de såkalte A-B ska ver dårlig, men er på jakt etter ein traktor i denne serien til rondt 100 000,- någen her så vett når di sluttet å lage disse girkassene? årstall?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB-kassene har nok et dårligt rykte, men kjørte 6000 timer med en før jeg solgte den til en nabo som kjører fortsatt. Har vel gått 8-9000 timer nå uten problemer. Problemet er ifølge EIK sjåføren.......... AB-kassen er vel i 87-89 mod. Fra 1990 er det vel 16-16 kasse. Mange AB-kasser er ombygd til 16-16. Disse traktorene begynner å bli så gamle nå at de fleste er vel ombygd eller så holder de. Er vel mere skjeptisk til bremser. De har en tendens til å slites fort, og det blir fort dyrt. Jeg kosta på 40.000,- bare i deler etter et bremseskive havari på min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

A-B kassene har vore i produksjon heilt fram til at MF 6100 serien kom i starten på 1995, men desse kassene har ei heilt anna holdbarheit enn dei første.

Og den siste tida med 3000 serien var det ikkje mykje A-B gir, Det var 16+16, eller Dynashift på 3075 og oppover.

Men 3000 serien frå 1992 og oppover har vel stort sett vore feilfri, i forhold til tidligere 3000..

 

Men treng du egentli alle gira? Eg har kjørt 3065S over 6000 tima, med 16+16 girkasse, og har aldri savna A-B gir. Skal det vere 32 gir, må det vere med Dynashift.\;) Kjøre i dag MF 6265.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
Det e vel like mykje synkroen som skiftegaffelen som er probblemet. Det begynde å bli verre å få deler til A-B kassene no..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...