Guest Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Er det noen forskjell på frontaksel fra de første 362/372 utgavene og de som kom senere ca 1994-95. Har sett på 2 slike traktorer, en fra 1990 og en nyere utgave. Ser for meg ut til å vere 2 forskjellige frontaksler. Noen som har greie på om den ene er bedre en den andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arton_1 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Er det noen forskjell på frontaksel fra de første 362/372 utgavene og de som kom senere ca 1994-95. Har sett på 2 slike traktorer, en fra 1990 og en nyere utgave. Ser for meg ut til å vere 2 forskjellige frontaksler. Noen som har greie på om den ene er bedre en den andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hallvar_1 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Hei. Den vesentlige forskjellen på frontakslingane er\; Den gamlaste har en styresylinder på høgre side med paralellstag til venstre hjul. og anna boring på navet. Den nye NG akslingen har sentermontert styresylinder med styrekuler slik som dagens MF, den er meir presis på styringa og har bedre sving, og smørbare kryss. Og den har samme navboringa som nye MF, 8 hulls ffelger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arton_1 Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Det er altså forskjell på antall smørepunkter? På den nye typen ser jeg det er 3 smørenippler på hver side + en for svingbolten. Men på den gamle har jeg bare registrert en nippel i krysset på hver side og en på svingbolten. Er det flere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Uansett er begge produsert av dana italia,og problemet tidligere var at det ikke var smørenippler på kingboltlager.Det er bra hvis dette ble forbedret på 302,for 6100 serien hadde dette problemet som gikk tilbake til 500/600 serien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Den \"\;nye\"\; typa framaksel med sentermontert styresylinder er også levert i to variantar. Dei fyrste 302-ane med \"\;ny\"\; type i `93 og tidleg `94 hadde smal aksel både framme og bak. Seinare i `94 fekk dei vanleg breidde att (+18 cm.). Er ein fordel med brei type om ein brukar mykje lastar og vil ha brei sporvidde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Jeg er faktisk usikker på 300/302 sine aksler,når det gjelder fabrikat.Vet bare at dana ble brukt før disse og den dag i dag.Dette må vi finne ut av,meld seg den som vet sikkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Den \"\;nye\"\; typa aksel er frå Italienske Comaxel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.