Gå til innhold

Mf 302-serie frontaksel


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen forskjell på frontaksel fra de første 362/372 utgavene og de som kom senere ca 1994-95.

 

Har sett på 2 slike traktorer, en fra 1990 og en nyere utgave. Ser for meg ut til å vere 2 forskjellige frontaksler.

Noen som har greie på om den ene er bedre en den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Er det noen forskjell på frontaksel fra de første 362/372 utgavene og de som kom senere ca 1994-95.

 

Har sett på 2 slike traktorer, en fra 1990 og en nyere utgave. Ser for meg ut til å vere 2 forskjellige frontaksler.

Noen som har greie på om den ene er bedre en den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei. Den vesentlige forskjellen på frontakslingane er\; Den gamlaste har en styresylinder på høgre side med paralellstag til venstre hjul. og anna boring på navet. Den nye NG akslingen har sentermontert styresylinder med styrekuler slik som dagens MF, den er meir presis på styringa og har bedre sving, og smørbare kryss.

Og den har samme navboringa som nye MF, 8 hulls ffelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Det er altså forskjell på antall smørepunkter?

På den nye typen ser jeg det er 3 smørenippler på hver side + en for svingbolten. Men på den gamle har jeg bare registrert en nippel i krysset på hver side og en på svingbolten.

Er det flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er begge produsert av dana italia,og problemet tidligere var at det ikke var smørenippler på kingboltlager.Det er bra hvis dette ble forbedret på 302,for 6100 serien hadde dette problemet som gikk tilbake til 500/600 serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den \&quot\;nye\&quot\; typa framaksel med sentermontert styresylinder er også levert i to variantar. Dei fyrste 302-ane med \&quot\;ny\&quot\; type i `93 og tidleg `94 hadde smal aksel både framme og bak. Seinare i `94 fekk dei vanleg breidde att (+18 cm.). Er ein fordel med brei type om ein brukar mykje lastar og vil ha brei sporvidde..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker på 300/302 sine aksler,når det gjelder fabrikat.Vet bare at dana ble brukt før disse og den dag i dag.Dette må vi finne ut av,meld seg den som vet sikkert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...