Gå til innhold

Zetor 7245 1987


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Oddbjørn_1
Ja. På firehjulstrekkerne tror jeg faktisk Zetor anbefalte 80/90 GL5 (Hypoid) på bakstussen. Men de fleste har brukt kombiolje, for girolja er alt for tjukk i hydraulikken om vinteren. Laster og trekkstenger flytter seg nesten ikke med 80/90 olje. Traktoren har tørre trommelbremser og ingen våte lamellpakker, så kombiolje er helt OK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Var en tur i skogen i dag for å hugge et utejuletre, ble stående med fronten litt ned i en skråning. Låra lasteren ned for å legge treet i skuffa, men den ville ikke opp igjen:)

Klarte å rygge meg slik at traktoren ble rett og pumpa fikk olje igjen.

Den skal få mere olje i morgen den dag.............

 

Takk for svar-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse traktorene her kan må du overfylle med 15 liter olje når det er montert laster på den.

Oljepumpa sitter helt bakerst i kassa derfor suger den luft når den står med fronten nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har også erfart at en må overfylle med ca 15 liter for at hydrailikken skal virke i bratta på min 7045. at noen har problem med hydrailikkpumpen tror jeg kommer av at den pumper luft for ofte. Pumper tåler ikke å tørrpumpe for lenge for da ryker pakkboksen og pumpen begynner å lekke. En pumpe som lekker er ikke like effektiv som en som ikke lekker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zetormann_1
universalolje utfyller kravene men den kan bli noe tynn når den blir kjørt hardt jeg kjører mine zetorer/ursus på 80/90 olje og det er ikke noe problem men er det veldig kaldt så slår jeg av pumpa første minuttene den går . å så slipper jeg å låne bort redskap det er ingen som vil ha den olja i sine traktorer :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...