Guest Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Hei Er det ok å bruke kombiolje på kasse/hyd på overnevnte traktor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest snubber_1 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Hei Er det ok å bruke kombiolje på kasse/hyd på overnevnte traktor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Ja. På firehjulstrekkerne tror jeg faktisk Zetor anbefalte 80/90 GL5 (Hypoid) på bakstussen. Men de fleste har brukt kombiolje, for girolja er alt for tjukk i hydraulikken om vinteren. Laster og trekkstenger flytter seg nesten ikke med 80/90 olje. Traktoren har tørre trommelbremser og ingen våte lamellpakker, så kombiolje er helt OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest snubber_1 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Var en tur i skogen i dag for å hugge et utejuletre, ble stående med fronten litt ned i en skråning. Låra lasteren ned for å legge treet i skuffa, men den ville ikke opp igjen:) Klarte å rygge meg slik at traktoren ble rett og pumpa fikk olje igjen. Den skal få mere olje i morgen den dag............. Takk for svar-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Disse traktorene her kan må du overfylle med 15 liter olje når det er montert laster på den. Oljepumpa sitter helt bakerst i kassa derfor suger den luft når den står med fronten nedover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristan Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Har også erfart at en må overfylle med ca 15 liter for at hydrailikken skal virke i bratta på min 7045. at noen har problem med hydrailikkpumpen tror jeg kommer av at den pumper luft for ofte. Pumper tåler ikke å tørrpumpe for lenge for da ryker pakkboksen og pumpen begynner å lekke. En pumpe som lekker er ikke like effektiv som en som ikke lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetormann_1 Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 universalolje utfyller kravene men den kan bli noe tynn når den blir kjørt hardt jeg kjører mine zetorer/ursus på 80/90 olje og det er ikke noe problem men er det veldig kaldt så slår jeg av pumpa første minuttene den går . å så slipper jeg å låne bort redskap det er ingen som vil ha den olja i sine traktorer :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristan Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Slipper du å overfylle når du bruker 80/90 olje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetormann_1 Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 nei du må overfylle med 80/90 også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.