Gjest Anonym Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 har vært og sett på en slik traktor i dag. og vurderer og kjøpe. det er multi power på den, er dette bra? eller er det noe svakheter med multi power? når jeg kjørte og satte multi power\'\'\'\'n i høy, så ble det mere fart. men det hørtes ut som den slurte, før den kom opp i fart. skal det være slik? det jeg mener er at motor turtallet ble høyere, og så kom farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 har vært og sett på en slik traktor i dag. og vurderer og kjøpe. det er multi power på den, er dette bra? eller er det noe svakheter med multi power? når jeg kjørte og satte multi power\'\'\'\'n i høy, så ble det mere fart. men det hørtes ut som den slurte, før den kom opp i fart. skal det være slik? det jeg mener er at motor turtallet ble høyere, og så kom farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 har vært og sett på en slik traktor i dag. og vurderer og kjøpe. det er multi power på den, er dette bra? eller er det noe svakheter med multi power? når jeg kjørte og satte multi power''''n i høy, så ble det mere fart. men det hørtes ut som den slurte, før den kom opp i fart. skal det være slik? det jeg mener er at motor turtallet ble høyere, og så kom farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har kjørt MF med multipower i mange år. De er svært driftsikre og holdbare. MEN: hvis det først skjer noe, blir det lett dyrt. Det at det slurer litt, er helt normalt, (clutchplatene går i oljebad) men det kan tyde på litt lavt trykk i den hydraulikk-kretsen som gir trykk til multipower-clutchen. Gå til Eiksentret eller noen som kjenner MF godt og få målt multipower-kretsen. Men det er en kjempeviktig ting man MÅ vite om når man kjører med multipower: når du slår over på \"\;Lav\"\;, mister du motorbremsen. Kjør bestandig på Høy i utforbakke, gir heller ned på hovedgir dersom motoren skal holde igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har kjørt MF med multipower i mange år. De er svært driftsikre og holdbare. MEN: hvis det først skjer noe, blir det lett dyrt. Det at det slurer litt, er helt normalt, (clutchplatene går i oljebad) men det kan tyde på litt lavt trykk i den hydraulikk-kretsen som gir trykk til multipower-clutchen. Gå til Eiksentret eller noen som kjenner MF godt og få målt multipower-kretsen. Men det er en kjempeviktig ting man MÅ vite om når man kjører med multipower: når du slår over på \"\;Lav\"\;, mister du motorbremsen. Kjør bestandig på Høy i utforbakke, gir heller ned på hovedgir dersom motoren skal holde igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Når MultiPoweren står i lav får du et frihjul omtrent som på en sykkel. Du kan slippe gassen, og traktoren triller videre på farten. Og når Multipoweren står i høy så hindres traktoren i å trille nedover igjen når du trår inn kløtsjen i en motbakke. Da er girstanga blokkert helt til du trår kløtsjen helt i bånn så du frir ut 2. trinnet, eller til du setter MultiPoweren i lav. Litt uvant kanskje, men slik skal de altså være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Når MultiPoweren står i lav får du et frihjul omtrent som på en sykkel. Du kan slippe gassen, og traktoren triller videre på farten. Og når Multipoweren står i høy så hindres traktoren i å trille nedover igjen når du trår inn kløtsjen i en motbakke. Da er girstanga blokkert helt til du trår kløtsjen helt i bånn så du frir ut 2. trinnet, eller til du setter MultiPoweren i lav. Litt uvant kanskje, men slik skal de altså være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 takk for gode svar. skal bruke traktoren til brøyting i vinter. (hvis jeg kjøper den) og der er noen bakker der jeg brøyter. gjør det noe om multi powerer står i høy hele tiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 takk for gode svar. skal bruke traktoren til brøyting i vinter. (hvis jeg kjøper den) og der er noen bakker der jeg brøyter. gjør det noe om multi powerer står i høy hele tiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er ikke noe i veien for å bruke Høy hele tiden, men du vil fort finne ut at det er praktisk med et klutch-fritt hurtiggear, ikke minst om det går tungt og du kan geare ned med Multipower uten å miste trekkraft, noe du gjør om du gearer ned på hovedgearet. Dessuten, det som Oddbjørn skriver om å låse gearstangen. Mye letter å slå ned Multipowerspaken enn å måtte trå kluchen i bunn (2. trinn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er ikke noe i veien for å bruke Høy hele tiden, men du vil fort finne ut at det er praktisk med et klutch-fritt hurtiggear, ikke minst om det går tungt og du kan geare ned med Multipower uten å miste trekkraft, noe du gjør om du gearer ned på hovedgearet. Dessuten, det som Oddbjørn skriver om å låse gearstangen. Mye letter å slå ned Multipowerspaken enn å måtte trå kluchen i bunn (2. trinn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 det ble så jeg kjøpte denne traktoren. får håpe at det ikke skjer noe med multipower\'\'\'\'n. prøve kjørte traktoren igjen, og alt funket fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 det ble så jeg kjøpte denne traktoren. får håpe at det ikke skjer noe med multipower\'\'\'\'n. prøve kjørte traktoren igjen, og alt funket fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Den er vel ganske vinglete å kjøre etter vegen med? Gamle MF brukar å vere temmeleg slitt i servostyringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Den er vel ganske vinglete å kjøre etter vegen med? Gamle MF brukar å vere temmeleg slitt i servostyringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 denne er faktisk ganske grei og kjøre med. styringen virket greit den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 denne er faktisk ganske grei og kjøre med. styringen virket greit den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 noen gode råd når den blir vinglete? skifte kulene +++? dette er skrevet av helt ny traktormann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 noen gode råd når den blir vinglete? skifte kulene +++? dette er skrevet av helt ny traktormann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar