Guest Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Hei! Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på en Valmet 665 og en 665S. Har det noe med 30 og 40 km/h girkasse og gjøre? Tenker og kjøpe en Valmet 665S fra 1995 og eieren vet ikke hva "S" står for... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Hei! Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på en Valmet 665 og en 665S. Har det noe med 30 og 40 km/h girkasse og gjøre? Tenker og kjøpe en Valmet 665S fra 1995 og eieren vet ikke hva \"\;S\"\; står for... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Hei! Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på en Valmet 665 og en 665S. Har det noe med 30 og 40 km/h girkasse og gjøre? Tenker og kjøpe en Valmet 665S fra 1995 og eieren vet ikke hva \"\;S\"\; står for... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 S èn mener jeg står for el hydraulisk 3-punkt. tror ikke det var 40 kasse på den da 6-900 serien som kom etterpå ikke hadde det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 S èn mener jeg står for el hydraulisk 3-punkt. tror ikke det var 40 kasse på den da 6-900 serien som kom etterpå ikke hadde det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 665S har 75 hk,mens 665 har 80 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 665S har 75 hk,mens 665 har 80 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rlj_1 Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 S en betyr at det sitter en 40 km girkasse i den. Disse er imidlertid blombert i Norge da det ikke er bremser på framhjula. Har selv hatt en 465S og den gikk i 45 km/t med litt oppjustering av max turtall. Tror den gikk på 2450 o/min mot 2200 orginalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rlj_1 Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 S en betyr at det sitter en 40 km girkasse i den. Disse er imidlertid blombert i Norge da det ikke er bremser på framhjula. Har selv hatt en 465S og den gikk i 45 km/t med litt oppjustering av max turtall. Tror den gikk på 2450 o/min mot 2200 orginalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 6-900 serien hadde 40km kasse de. Hadde en 900 på demo, gikk 44,5km/h den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 6-900 serien hadde 40km kasse de. Hadde en 900 på demo, gikk 44,5km/h den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest County_1 Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 S står for 40 km/t kasse, disse hadde redusert max-turtall. S har ingen ting med hydraulikken å gjøre, Autocontrol= el.hydraulikk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest County_1 Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 S står for 40 km/t kasse, disse hadde redusert max-turtall. S har ingen ting med hydraulikken å gjøre, Autocontrol= el.hydraulikk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 har nå kjørt 700 så barra gjekk 30 og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 har nå kjørt 700 så barra gjekk 30 og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 det stemmer at \"\;s\"\; står for 40km girkasse, for i finland hadde traktorane lov til å vere typegodkjent 40km traktor utan bremser på framhjula, å med eit turtall på 2500, oppnår du ein toppfart på 44km.t, men i norge blei desse levert med plombert nerjustert turtall på 2100, pga toppfarten, å ein oppnådd toppfart på 37.5km, men samtlige blei omtrendt \"\;oppgradert\"\; av eigerane til 2500. mens modellane utan \"\;s\"\; betegnelsen gjekk \"\;dritseint\"\; ca 29-30km.t, på 2350. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 det stemmer at \"\;s\"\; står for 40km girkasse, for i finland hadde traktorane lov til å vere typegodkjent 40km traktor utan bremser på framhjula, å med eit turtall på 2500, oppnår du ein toppfart på 44km.t, men i norge blei desse levert med plombert nerjustert turtall på 2100, pga toppfarten, å ein oppnådd toppfart på 37.5km, men samtlige blei omtrendt \"\;oppgradert\"\; av eigerane til 2500. mens modellane utan \"\;s\"\; betegnelsen gjekk \"\;dritseint\"\; ca 29-30km.t, på 2350. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Sikkert ikke uten grunn. Kjøpte selv en 665s i 2004 med skogshytte for bruk i skogen isammen med tømmervogn. Passer utmerket til dette. Er passe stor for ved/skogsdrift og god driftsikkerhet.Har kun byttet batteriet i tilegg til vanlig vedlikehold på disse 6 årene. Min går også ca 37km/t ved 2100rpm, helt orginal. Det skal visstnok være en svakhet med et eller annet i bakakselen, som det står om i en annen tråd her, men ikke noe jeg har hørt om før jeg leste det her på forumet. Finns mange 65- serie valmeter rundt her, og ingen har hatt dette problemet, så vidt jeg vet. Så det er bare og være rask når den \"\;rette\"\; dykker opp på finn.no Absolutt en traktor jeg kan anbefale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Sikkert ikke uten grunn. Kjøpte selv en 665s i 2004 med skogshytte for bruk i skogen isammen med tømmervogn. Passer utmerket til dette. Er passe stor for ved/skogsdrift og god driftsikkerhet.Har kun byttet batteriet i tilegg til vanlig vedlikehold på disse 6 årene. Min går også ca 37km/t ved 2100rpm, helt orginal. Det skal visstnok være en svakhet med et eller annet i bakakselen, som det står om i en annen tråd her, men ikke noe jeg har hørt om før jeg leste det her på forumet. Finns mange 65- serie valmeter rundt her, og ingen har hatt dette problemet, så vidt jeg vet. Så det er bare og være rask når den \"\;rette\"\; dykker opp på finn.no Absolutt en traktor jeg kan anbefale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timotei_1 Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Har også en 96 modell og er veldig fornøyd bortsett fra havari på bakaksel. Er ikke noe å kimse av, det kommer på 70 000 i nye deler hvis det går helt galt. Vet om 4 andre med denne traktoren som det har skjedd på eller har holdt på å skje. Pleier å stoppe alle som jeg ser har denne traktoren å fortelle om problemet og 2 stk har jeg reddet fra havari. Ikke noen stor jobb men det må så absolutt sjekkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timotei_1 Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Har også en 96 modell og er veldig fornøyd bortsett fra havari på bakaksel. Er ikke noe å kimse av, det kommer på 70 000 i nye deler hvis det går helt galt. Vet om 4 andre med denne traktoren som det har skjedd på eller har holdt på å skje. Pleier å stoppe alle som jeg ser har denne traktoren å fortelle om problemet og 2 stk har jeg reddet fra havari. Ikke noen stor jobb men det må så absolutt sjekkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Antar at det meg du sikter til. Nei, kr 70000,- skal man absolutt ikke kimse av, noe som heller ikke var min mening hvis det oppfattes slik. Er mest bare forundret over at jeg aldrig har hørt om dette før jeg leste det her på forumet. Derfor spurte jeg i tillegg en servicemekaniker fra valtra som var med på en demovisning for ca 14 dager siden om akkurat dette. Han kjente ikke til at dette var noe spesielt problem som han kjente til. En årsak kan jo være at disse modellene begynner og bli gamle, så de blir kanskje ikke reparert på ordinært verksted, og dermed heller ikke en del av \"\;statistikken\"\;. Men jeg tror deg på det du sier, så om du kunne være mer spesifikk på hva/hvordan man skal sjekke dette, så ville det vært fint. Er dette en jobb for en hobbyrepratør, eller trengs det en mekaniker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Antar at det meg du sikter til. Nei, kr 70000,- skal man absolutt ikke kimse av, noe som heller ikke var min mening hvis det oppfattes slik. Er mest bare forundret over at jeg aldrig har hørt om dette før jeg leste det her på forumet. Derfor spurte jeg i tillegg en servicemekaniker fra valtra som var med på en demovisning for ca 14 dager siden om akkurat dette. Han kjente ikke til at dette var noe spesielt problem som han kjente til. En årsak kan jo være at disse modellene begynner og bli gamle, så de blir kanskje ikke reparert på ordinært verksted, og dermed heller ikke en del av \"\;statistikken\"\;. Men jeg tror deg på det du sier, så om du kunne være mer spesifikk på hva/hvordan man skal sjekke dette, så ville det vært fint. Er dette en jobb for en hobbyrepratør, eller trengs det en mekaniker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Det går greit for en hobbyreparatør, i alle fall om du spanderer på deg en verkstedhåndbok fra Økonomideler (205-900 er vel den som omfatter 665, vil jeg tro...) Demontere begge trompetene, sjekke og evt. utbedre låsinga av akslingene som planethjulene sitter på. Enkleste løsning/låsing er en passelig sveiselarve på hver aksling som kan slipes bort ved evt. senere reparasjon av planethjul/nålelager. http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=DD%20V900 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Det går greit for en hobbyreparatør, i alle fall om du spanderer på deg en verkstedhåndbok fra Økonomideler (205-900 er vel den som omfatter 665, vil jeg tro...) Demontere begge trompetene, sjekke og evt. utbedre låsinga av akslingene som planethjulene sitter på. Enkleste løsning/låsing er en passelig sveiselarve på hver aksling som kan slipes bort ved evt. senere reparasjon av planethjul/nålelager. http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=DD%20V900 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.