Gå til innhold

2 blinkare elle bjelke??


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Eg har LED lamper på min traktor , lyser meir enn bra nok.. har 2 vidvinkel lamper framme og 2 mindre meir rettlysande bak. Ikkje vart så dyrt heller. monterte dei sjølv. kjøpte dei på nett forrige år. søk på axixtech i norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har LED lamper på min traktor , lyser meir enn bra nok.. har 2 vidvinkel lamper framme og 2 mindre meir rettlysande bak. Ikkje vart så dyrt heller. monterte dei sjølv. kjøpte dei på nett forrige år. søk på axixtech i norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest tom100_1
Det er tøft med begge deler. men det er finare når bjelken blinke enn dei to. me har bjelke me 4 rotorlamper og lys imitten det tytte eg er drid kult. det er dyrare men det kler traktoren. dei som ikkje bryr seg om kva dei har på taket vetsje kossen det ska ver. ein traktor ska vera fine og sjå te. bry dåkke om traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom100_1
Det er tøft med begge deler. men det er finare når bjelken blinke enn dei to. me har bjelke me 4 rotorlamper og lys imitten det tytte eg er drid kult. det er dyrare men det kler traktoren. dei som ikkje bryr seg om kva dei har på taket vetsje kossen det ska ver. ein traktor ska vera fine og sjå te. bry dåkke om traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hva som er tøft og ikke tøft er vel en smakssak..?! Det jeg mener er viktig er at man vises i trafikken når man må! Samt at varsellys ikke brukes unødig! Er man ikke til hinder(eller for brei/lang iht. gjeldende regler) for øvrig, lovlig, offentlig trafikk skal varsellys ikke brukes. Dvs. er man utaforr hvitstripa på vegen skal varselys ikke brukes. Unntaket er hvis det er fortau langs vegen. Da skal varsellyset på. Å kjøre med varsellyset på unødig er å rope ulv-ulv! Som igjen fører til redusert oppmerksomhet/respekt fra øvrig trafikk når man trenger det. Ser daglig traktorer og maskiner langt fra offentlig vei og inne på anleggsområder med varsellysene på,-unødig.

 

[Redigert innlegg: Har tatt bort ein setning som var kommentar til usakleg innlegg som no er fjerna. Jogeir]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er tøft og ikke tøft er vel en smakssak..?! Det jeg mener er viktig er at man vises i trafikken når man må! Samt at varsellys ikke brukes unødig! Er man ikke til hinder(eller for brei/lang iht. gjeldende regler) for øvrig, lovlig, offentlig trafikk skal varsellys ikke brukes. Dvs. er man utaforr hvitstripa på vegen skal varselys ikke brukes. Unntaket er hvis det er fortau langs vegen. Da skal varsellyset på. Å kjøre med varsellyset på unødig er å rope ulv-ulv! Som igjen fører til redusert oppmerksomhet/respekt fra øvrig trafikk når man trenger det. Ser daglig traktorer og maskiner langt fra offentlig vei og inne på anleggsområder med varsellysene på,-unødig.

 

[Redigert innlegg: Har tatt bort ein setning som var kommentar til usakleg innlegg som no er fjerna. Jogeir]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest tracker_1

\&quot\;En kompis av meg jåler opp traktoren no så inni hampen, så nå er det to ting man ser på jorda fra månen. Det ene er den kinesiske muren, og det andre er traktoren hans når han rydder snø :o)\&quot\;

 

Hehe, god den:-)

 

Men fra spøk til revolver\; Kjenner jeg blir småforbanna når jeg leser slike innlegg som tommy skriver.. Å kjøre med lysbjelke og varsellys bare fordi det er tøft blir bare for dumt! Alt for mange kjører med varsellys å roper ulv, ulv. Ser flere som bruker blinkerne bare de har en liten minigraver, eller et lass rundballer på hengeren. Hva blir resultatet av dette? Jo, alle mister respekten for gult blinkende lys. Ingen som svinger unna den dagen man kommer med bred last etter traktoren, eller lastebilen... Samme med arbeidslys foran og bak. De er der for bruk på åker, de er ikke brukbare etter vei. Monter heller kjørelys på A-stolpen, eller på taket. Greit nok å bruke noen tusen kroner på varsellys, og ellers pimping av traktoren, men det må gå an å bruke dem med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det mest praktiske er rotorlamper på pigg, da kan man plukke de av om de kommer i veien om man skal inn i en lav bygning e.l.

Etter mitt syn er dette det fineste også, landbruks-traktor med bjelke ser merkelig ut. Kan aksepteres dersom man er entreprenør og ønsker å profilere firmanamnet i lysfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...