Gå til innhold

Effektboks


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Venter ny jd 6430 i mars(med 50km/h AP kasse) og hadde tenkt og tilføre den noen adrenalin \&quot\;piller\&quot\;. Hadde tidligere en 6420 med KCR boks og den er jeg veldig godt førnøyd med. Men når jeg ser på KCR sine web sider er boksen til 6430 under utvikling, og slik har det vært lenge nå. Spørsmålet blir da: kommer det en slik boks fra KCR og/eller er det noen som vet om andre produkter som kan gjøre en tilsvarende god jobb?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter ny jd 6430 i mars(med 50km/h AP kasse) og hadde tenkt og tilføre den noen adrenalin "piller". Hadde tidligere en 6420 med KCR boks og den er jeg veldig godt førnøyd med. Men når jeg ser på KCR sine web sider er boksen til 6430 under utvikling, og slik har det vært lenge nå. Spørsmålet blir da: kommer det en slik boks fra KCR og/eller er det noen som vet om andre produkter som kan gjøre en tilsvarende god jobb?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
eg har inga erfaring med efektboks, men lurer på og montere i min jd6320 for og kunne køyre kombipresse. i reklamene står det at disel forbruket synker er det tilfelle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eg har montert KCR-box i min 6320. Har prøvd den oppimot ein 6420s, og både eg og den andre traktoreigaren synest at orginalt vart slappare enn med box montert. Også dei på FK vart overraska då den var på service. Mange meinar derimot at KCR ikkje gir så mykje effekt. Kjenner til en med nettopp ein 6420s MED box, som ikkje synest at den er verdt prisen.

 

Dieselforbruket veit eg ikkje anna enn at den sannsynligvis brukar meir på max belastning, men at du då slepp å tyne motoren ved arbeid. Ved andre trådar her på forumet og div. har eg lese at ein 6320 originalt skal kunne drage ei kombipresse. Dette trur eg nok på, men den treng nok litt ekstra guff for meir ulendt terreng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har kjørt en 6420S (50km) og en 6620 (40km) med KCR sine

bokser. Begge gikk markant mye bedre enn originalt. Fra og gire ned alle 4 hurtiggearene, går begge på direkten opp samme bakke.

6620 med orkel 1260 m/ påmont.org. pakker var det bare og gire 2 gir så holdt den 35 opp bakken.

Motoren er justert til nesten 170hk i effektmåler.

På 6420S ble det prøvd å stille boksen opp mot det som motoren klarte max, men da ble det for lite diesel i pumpa, slik at det ble feilkode, men ble antatt ca 160-170hk.

 

Man må passe på å skille mellom effektboksene, da det er mange som bare sørger for at det sprutes inn mere diesel og ikke noe annet. Disse er ikke å anbefale. KCR sine er av den gode sorten. Best i den utgaven som er justerbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Må bare bryte inn litt.

Når du bestile viste du om de nye kjøretøy foreskriftene?

 

Vi venter en 6630 AP (bestilt med 40km/h, fordi ingen hadde en anig om det som skjedde). Holder på litt for å kanskje få 50 km/h. Men det er litt vanskelig.

 

Har en 6420S Ap med KCR boks. Merket betydelig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kv, jeg visste ikke om de nye forskriftene når jeg bestilte, men etter å snakket med selgeren i dag, som igjen hadde snakket med J.E.Borgen hos felleskjøpet mente han at dette skulle gå i orden.

Traktoren som er bestillt er en AP, når jeg etterbestilte bremser i tilegg tilfjæring på forakslingen er det ingen hindringer for at den ikke kan leveres med 50 km/t. Traktoren skal leveres i slutten av mars. Jeg ser av tidligere komentarer fra deg kv at din 6630 skal leveres i januar/februar, vi får håpe at fristen ikke er for kort til at det lar seg ordne. Selgeren hos fk sa i tilegg at alle traktorer som er i bestilling er det satt stopp ordre på. Det var visst litt problemer med å få fatt i noen i Mannheim idag da tyskerne feirer en lang jul og dagen er visst en hellig dag. Vi krysser alt vi har å håper at vi får et klarere svar i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Ja, de hadde visst styrt litt der i dag. Må også slenge på 10 lapper ekstra for nav bremser, men det går fint.

 

Får bare vente å se : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en effektboks på felleskjøpet til min 6320. Denne har justering av effekten fra 0-40%. Har kjørt med ca 30% og det fungerer veldig bra.Synes ikke traktoren bruker mere diesel heller, men ble merkbart sterkere. Det er ivertfall ikke noe problem å dra ei kombipresse med 6320.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg hadde kcr box på en john deer 6420 ble målt på pto hadde 107 orginal.og 125 hk med boksen og forbruket sank når jeg kjørte kombipressa på 540e.den ble veldig seig på lavt turtall.på min tsa 110 har orginal boster.den er ikke så seig på 540e.og bruker mer diesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en JD 6320 med KCR boks, den ble målt til 119 hk på pto. Vil da tippe det er ca 135 hk i motor. Etter boksen ble montert så merket jeg tydelig forskjell, den ble mye sterkere. Drar en Bio presse med 23 kniver, det går helt fint unntatt der det er stor avling og i tilleg \&quot\;rett opp og ned\&quot\;(bratt), da kunne en jo gjerne hatt 30 hk ekstra :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
takker for svar ingve. var egentlig det jeg trodde,mens så såg jeg reklame for en eller annen av disse boksene som tm 155 var nevnt i,men var sikkert feil.er ikke dette lett å gjøre selv? så en ak mekaniker gjøre det på min ts. han bare justerte litt på en skrue på pumpa.men blir vel økt dieselforbruk da? synes egentlig den bruker for mye som den gjør, 30 liter pr time på 3meter slåmaskin.men skulle hatt mere effekt på snitteren!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
tol: Jeg vil anbefale at du sender dieselpumpa til et dieselverksted for justering. Det vil gi et bedre resultat! Mener de gutta der har mere peiling på dette enn en som bare skrur på pumpa på feelingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Jølle: ble ikke 50 km/h på meg. Kanskje Fk kan fikse det senere, det har vi ikke tatt stilling til enda.. Men er litt skuffet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Vil anbefala å chipe i staden for \&quot\;boks\&quot\;. Det koster ikkje særlig meir,og er meir nøyaktig.Kan også anbefala turbochip. Han har også programvare for å få pq eco med 40 kasse til å gå i 50. Og dei jobbe med å få autopwr til å gå i 50. Det er berre spørsmål om tid før det kjeme. Dette blir garantert billigare enn om FK skal gjere jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...