Gå til innhold

Fendt 820 eller JD7830..??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg velge, 820 elr 7830.?Vil helst ha JD eller fendt pga blannt annet service hos forhandler.Skal ikke gå med laster,ihovedsak brukes som trekkmaskin til dumperhenger/kalkvogn.

Noen med erfaring fra begge traktorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg velge, 820 elr 7830.?Vil helst ha JD eller fendt pga blannt annet service hos forhandler.Skal ikke gå med laster,ihovedsak brukes som trekkmaskin til dumperhenger/kalkvogn.

Noen med erfaring fra begge traktorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vil anbefale Fendt. JD tåler ikkje entreprenørdrift. Går ein stor JD m dumperhenger her. Bremsehavari etter under eit år. Utsliti alt av bremser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Bremsehavari etter under eit år. Utsliti alt av bremser.\&quot\;

Og det har sikkert ingenting med føreren og gjøre....?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ved bremsehavari så ligger feilen ved 95% av tilfellene mellom rattet og setet...

Fendt 820 er sikkert bra den, men undres over hvor lite krav til førermiljø Fendt \&quot\;elskere\&quot\; stiller. Den amerikanske 7000 serien fra JD har hatt veldig mye tull, så det er nødvendig å ha et sterkt serviceapparat i ryggen.

Er det ingen andre merkeforhandlere i området, siden det er bare disse to som er aktuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hvis du seriøst vurderer å kjøpe ny traktor, så får du helt sikkert prøvd begge modellene en dag i arbeid. Det er den eneste måten du kan gjøre deg opp en mening om hvilken traktor som passer DEG best. Service og nærhet til forhandler teller og mye den dagen du trenger det. (Alt som brukes kan gå i stykker, uansett merke)! Jeg tror nok du blir fornøyd uansett hva du velger.

 

PS, Er det ikke JD 7530 som tilsvarer Fendt 820?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ville ha valgt Fendt pga denne traktoren er vesentlig bedre enn JD til dette arbeidet. Jeg har eid begge traktorene og jeg er ikke i tvil!

 

Hvis du også legger drivstofføkonomi til grunn, går Fendt`n vesentilg billigere en JD 7830. Forskjellen er faktisk skremmende stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler nok import fra UK.så blir værre med noe prøvekjøring først.Vet at det har vært en del trøbbel med 7020(spesielt 7920),men trodde kanskje 7030 var mere stabil.Tror nok US JD slår knockout på fendt 800 når det gjelder hyttekomfort,men er muligens mindre prakk med fendtn. og lavere forbruk?Frykter kanskje at 820 blir i letteste laget,derfor vuderer jeg jd78 istedet for 7530.Har 7530 fra før som jeg er gått fornøyd med,men er ute etter en litt kraftigere/stødigere traktor.7530 skal ta over oppgavene som min gammle 6920S har hatt,mens evt en 7830 skal ta over oppgavene til 7530en. Men har hørt så mye skryt om Fendt at jeg tenkte at jeg skulle se nærmere på den..900 serien ser jo ut som en veldig fin traktor,men blir for stor for mitt bruk.

Når det gjelder forhandlere så funker jo AK også,men ikke spesielt gira på noen cnh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Bare ett lite spørsmål: hvorfor 7830 fremfor å gå for 7930? Har alltid sett på det som dårlig valg å ikke gå for største motoralternativ innenfor hver serie, ikke minst med tanke på annenhåndsverdi, men også med tanke på å få utnyttet lovlig totalvekt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...