Gå til innhold

traktor og henger


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilken traktor vil dere anbefale til krokløfthenger med 14 tonn totalvekt, og er det noen som sitter inne med erfaring fra Metsjø sine krokløftere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken traktor vil dere anbefale til krokløfthenger med 14 tonn totalvekt, og er det noen som sitter inne med erfaring fra Metsjø sine krokløftere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1
Hadde tidl. en Metsjø 18 t krokløfthenger, og var forsåvidt godt fornøyd med den. En negativ ting er at den hengslede kroken er vanskelig å koble til. Der er BigAb sin faste krok bedre(Har også kjørt med BigAb 20-24. Brukte en TM175, gikk greit, men ved skifting av fylt container ble den noe lett bak. Vil tro at til en 14 t passer med traktor på 100++ hk. En ulempe med krokløft som jeg ser det- er egenvektvekt kontra nyttelast. Ville idag ikke kjøpt krokløft, men henger med byttbar overdel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Hadde en Metsjø Metaflex 20 Krokløfthenger, men som Magne sier er den hengslede kroken vanskelig koble til dette er en negativ ting ved Metsjøen ellers synes jeg den var veldig brukervennelig. Kjører nå en Bigab 17-20 vi bruker en Fendt 818 til dra krokløften men den blir litt for lett når du skal dra inn fulle containere. Men vil nok anbefale deg en tung 120 hk til dra krokløften.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Kan vel også nevne til deg at jeg kjørte av akslingen på ene siden to ganger med ødelagt sylinder som resultat. Boret opp bolten som fester akslingen til den hydr.fjæringen

til 16mm bolt. Dette var ikke problem på BigAb, men den hadde vanlig boggi. Men hvis jeg skulle valgt krokløft på nytt idag, ville jeg kjøpt BigAb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...