Guest Johan_Dag_1 Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 TG hvordan får du en MXU med MC til å gå 50 km/t? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Ikke vits å irritere seg over at vi snakker om andre merker litt, skal man starte et nytt \"\;rom\"\; mister vi gnisten. Om du irriterer deg så stort, la være å lese. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 TG: Har en nabo som har en case Mxu multic. og en JD med aq eqo. Begge er 40 km/t. Han lurer på hvordan han får de til¨å gå 50. Forøvrig er den en 110 og 6520 om det hjelper:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Han har vel snakket med FK. Kjøpte traktoren i fjor på dette tidspunktet, reste traktor enls. Så de skal ordne den. Vet ikke noe om casen, bare hørte at han snakket om å fikse den, slik at den gikk 50 km/t. Han snakket om en case til men fikk et strålente tilbud fra FK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Auto Quad Eco kan de programere med pc elns. Dette er noe ikke FK utfører, men de som jobber der gjør det privat \; ) Når jeg handlet en 6630 med autopower nyli spurte jeg om det gikk ann å få den til å gå 50 km/t, fordi en 40 km/t er et problem. Men måtte bare bytte traktoren som jeg hadde. fikk vite at en hjerne kostet sa 100.000,- alt for mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Man skal nå kjøre veldig langt på om dagen om man skal klare å spare inn 1 time fordi at traktoren kan kjøre i 50 istedet for 40. De fleste 40eco-kassene går jo gjerne litt enn de 40 også. Og med tanke på diselforbruket så tror jeg at man heller taper penger på å kjøre i 50 enn 40-42 km/t. Uansett så avslutter man jo ikke jobben før man er ferdig med den, og ser ikke problemet om man var ferdig 22.45 vs 23.00. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Hva man følerbehøver jo ikke ha sammenheng med hva vrikligheten tilsier. Det er jo et fåtall av arb.oppgaver hvor man KUN kjører på asfaltvei. Det eneste som faller meg inn er ved massekjøring, (man må også ta med i regnestykket nødvendige oppbremsninger ved svinger/kryss mm. Det er jo også mye veitransport ved gjødselkjøring, men man må jo huske at det også går en del tid til å kjøre på vanlige markveier og den tiden man kjører ute på jordet. Hvis man feks kjører 500km på en dag i ren transport 50km/t hele tiden, så kommer man 166 m lengre enn hvis man kjørte i 40 km/t hvis jeg nå har regnet rett. 50km/t:60 min = 0.83 km i min. (833 m) 40km/t:60 min = 0.67 km i min. (667 m) Diff. på 10 timer transport er 10 km, vil det ta sjåføren i 40 km/t traktoren 14.9 min lengre å nå 500 km. 10 km:0.67 km/min = 14.9 min!! Hvis jegnå har regnet riktig Diff. på 10 timer er 10 km og det tar traktoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 litt tilbake til temaet. kunne tenkt og spedd på litt mer på min jd 6400 skal den lille skruen på diesel pumpa skrus inn eller ut? blir ikke helt eninge her. Har justert gass vaieren så den nærmer seg rundt 47-48 km. Tg nevner det med fart, ikke stol på speddometeret i traktoren. er best og måle det i en farts måling o.l. siden det ikke er tatt høyde for de så mange forskjellige dekk dimensjoner som er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 glem den siste linja med \"\;Diff på 10 timer ......\"\; Skulle vært sletta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Deerer_1 Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Bjørn k\; hvis du mener den lille skrua som står litt på skrå ut fra pumpa, er det strupinga til dieselreturen, og den skal skrues UTOVER.. Dette gir mer effekt, men ikke høyere turtall (fart).. Det beste er å bare prøve seg fram, men en halv omdreining på skrua gir massevis, og den bruker ikke mer diesel på lett arbeid, bare når du bruker de ekstra hestene du har stilt opp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Ja du kan fint justere opp pumpa på din 6341. det er veldig enkelt. Tar nok en 7-8 hk med pumpa. Vil du ha mer effekt skaffer zetor forhandleren deg turbosett,men da bør du samtidig skifte stempler, så kostnaden blir forholdsvis høy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.