Gå til innhold

Trenger vi egentlig de andre?


Gjest

Anbefalte innlegg

Prøvekjørte Fendt 828 her om dagen. Spørsmålet er om men egetlig trenger noen andre merker en Fendt?

Alt annet blir liksom b-vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Prøvekjørte Fendt 828 her om dagen. Spørsmålet er om men egetlig trenger noen andre merker en Fendt?

Alt annet blir liksom b-vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Jeg regner med du er en skoleelev som har skrevet dette før bussen kom i dag tidlig, for å fyre igang en heit debatt. Siden det er våronn nå så får du ikke den helt store responsen på en uke eller to.

 

Da svarer jeg, som ikke har vært særlig berørt av våronn de senere åra:

Vi trenger ikke flere person og lastebilmerker enn Mercedes heller. Vi trenger ikke flere dekkprodusenter enn Michelin. Vi trenger ikke flere telefonselskaper enn Telenor. Vi trenger ikke flere PC-produsenter enn IBM. Vi trenger ikke flere meierier enn TINE. Vi trenger ikke flere anleggsmaskinprodusenter enn Volvo. Vi trenger ikke flere dagligvarekjeder enn MENY. De har de produktene vi trenger.

 

Vi trenger for den saks skyld ikke flere landbruksmaskinfirmaer enn Felleskjøpet. De har jo alt du trenger, kattemat, raggsokker, hagemøbler og hundegodt. Maskiner har de også, både traktorer og redskaper, for korn, potet og gras. De har de modellene vi trenger, og avdelinger har de over hele landet.

 

Det er fullt mulig å redusere utvalget av varer og leverandører i samfunnet. Vi har jo mye større tilbud enn strengt tatt nødvendig.

\&quot\;Monopol\&quot\; kalles den ordningen, og blir ofte brukt i land med lite utviklet demokrati. Som f.eks. Norge for 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1

ENDA EN TAKK TIL ODDBJØRN.

Alle har sine meninger,men er du ikke seriøs(les.kjønnsmoden),

bruk en annen side.

Bedre Gardsdrift,er for de seriøse,og har hjulpet mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eg vil gjerne gi ein kommentar tilbake trådstartaren.

 

Du skal tydelegvis ikkje betale det som denne traktoren kostar. Når eigaren får fakturaen for sørvis på bordet, er dette ein b-traktor for økonomien. Då er det ein MF 100-serie og liknande enkle traktorar som er a-traktor. Her slepp du unna, eller kan gjere sjølv det som du må betale dyrt på for ein moderne Fendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thomas_1
At vi ikke trenger flere bilprodusenter enn Mercedes Benz skal jeg si meg helt enig i. Da kanskje alle har fått prøvd skikkelig bil for en gangs skyld :P :D:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg liker egentlig ikke Mercedes, etter at 124-serien ble borte.... Eneste grunnen til at jeg skrev Mercedes, er at de har \&quot\;nesten alt\&quot\; fra personbiler via varebiler til små og store lastebiler. Det er det ikke så mange andre som kan tilby her i Norge i allefall. Renault er kanskje den eneste. Og FIAT / IVECO hvis du regner det som ett merke. Men nå er debatten snart i gang allikevel, og det var jo nettopp det jeg ville unngå..........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Æ synes førsteinnlegget blir feiltolket av alle. Skoleeleven eller hvem det er prøver vel å si hvor godt kvalitetsinntrykk en ny F-traktor har gitt ham under ei testkørengg. Æ og meine at F\'\'\'\'an gi ei unik kvalitetsoppleving. Kvaliteten e nokså sikkert best.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johs_1
Gi opp å få denne tråden til å bli en diskusjonstråd. Dette temaet er gjennomdiskutert mange ganger. Unnskyld uttrykket med dette blir for dumt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...