Gå til innhold

Fendt med 3 akslinger ?


Mr.T_1

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1
Har sett den der før en gang, og det er vel langt på nær den eneste snålingen Fendt har laga opp gjennom tidene. Ligger bilde av de fleste på konedata.net, under Fendt-kategorien der. Men likt for alle så hadde de sikkert sitt bruksområde, der de var veldig godt egna - men sannsynligvis var det ganske smalt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg tok feil, og skreiv før jeg hadde kikka på den linken din :) Men har ikke Fendt en gammel treaksla traktor og da? Eller blander jeg med Valmet sin gamle??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at det er marked i norge for denne traktoren.

Med de gedigne farmene som mange her har så tror jeg sikkert de første serieproduserte traktorene kommer til norge.

Kan hende en entrpenør som har fire hundre kroner timen for brøyting også trenger en sånn en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Hvis d stemmer at fendten blir 3 meter brei, blir den ikke godkjent for kjøring på norske veier.. Da blir d vel heller ikke noe særlig marked for en slik traktor her til lands..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok heller satsa på challegeren med belter! Den eneste jeg kan tenke meg som er crazy nok til og kjøpe en sånn en er han som har claas xerion. Minner om en tråkke maskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg surrer nå, men mener å ha sett en reportasje om en lignende farkost, noen som kan bekrefte/avkrefte at det fremstilles en treaksling for slag i europa?

 

at hr. nyaas legger ut denne for slag er vel mer som rekalme for siden sin, som iallfall jeg skal tiite innom i morgen for å se bilder av beistet, enn som en reell annonse med tanke på salg.

 

noen av dere som tror det finnes et marked for denne i europa? eller noe annet sted for den saks skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekshjulsfendten, og ymse anna som Nyaas enno ikkje har lagt ut på finn, får de bilete av her på gardsrift.no seinast utpå kvelden i morgon. Stay tuned...

 

Marknaden for slike store trekkmaskiner er nok primært lenger aust i Europa, der enorme åkrar på gamle kollektivbruk blir stadig sterkare rasjonalisert.

 

Ein annan ting er at Fendt har hatt ymse prototypar som ikkje er komne i produksjon. Vent litt med depositumet, alle som har planer om å bestille bruktimport \;)

Artig maskin, i alle tilfelle.

 

Helsing frå Hannover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Frontlift på en traktor med 600 hk??

Hva skal man ha der? 10++ m slåmaskin,

10++ m jordpakker, frontplog på 8-9 skjær. Nei er nok en grunn til at de store amerikanske traktorene kun lages for å trekke store sleperedskaper på x ant. meters arbeidsbredde.

Og en annnen ting, hva med svingeradius på denne kontra de leddstyrte/Quadtrack/Challenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye likt frontliften på claas xerion, Den xerion i norge går med 7 meter bredt skjær, og en baus frontfres. Frontliften er mye lik den på bulldoserere. den svinger jo på fremste og bakre aksel. den vill jo bryte torva. mye bedre med belter de kan jo snu på 5 øringen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den utvanninga av merkenavnet det er å sette fendtlogoen på treskere og annet de aldri har vært i nærheten av å utvikle/produsere selv er neppe helt heldig for en såpass spesiel merkevare som fendt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nettopp en veldig spennende filsnutt på farmvideo.chz ( tror jeg) linket fra fwi.co.uk som viser en treakslet, tydeligsvis fjæret traktor som nærmest kjører gris med en enorm kultivator, litt mindre enn trisix såvidt jeg kunne se, på fwi var det spekulert i at det var en kirovets prototyp. så faktisk ganske vettugt ut...

 

og aprpo kirovets, kirovets merkenavn terrion skal nå markedsføre sine store enkle moddeller på rundt 180 hk i vesteuropa, kanskje et alternativ til svinedyre overkompliserte vestlige traktorer for de som ikke har traktoren som daglig arbeidsplass men allikevel trenger litt drakraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...