Gå til innhold

IH 1056XL


Gjest

Anbefalte innlegg

Skulle alldrig solgt den traktoren.Bedre traktor skal du lete lenge etter.Hadde turbo pånn.Er det andre som har erfaring med 1056?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, du gjorde nok en stor tabbe der ja. Ikke så mange som går brukt av disse her til lands.I Danmark kan du finne noen, men de er gjerne gått noen timer. Vi har selv en 91 mod. 1056XL, en rå maskin du kan stole på. Vurderte å selge den, men slo det heldigvis fra oss, det ville være vanvidd. Hadde en 856 før denne, like gode greier det også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en 1056, god traktor men den var meget vond å starte på kalde dager, ellers så var det mye lekasjer på xl hytten, vi kjørte 10000 timer på traktoren med bare vanelig vedlikehold. jeg hadde en trima 912 laster på denne, men lasteren ble forliten for traktoren og ble bøyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest SDH_1

Jeg har hatt en 856(1988) og en 1056(1990) i ganske mange år nå. Dette er svært solide traktorer men, hydraulikk olje kapasiteten er for liten.

Har hat stor overhaling på 856\'\'\'\'\'\'\'\'en da jeg måtte bytte hånbrekk bandet.Måtte løfte av hytta,av med lokket på hydraulikken og begge bakakslings trompetene måtte tas av. Differensialen måtte tas ut. Vurderer nå og gjøre det samme med 1056\'\'\'\'\'\'\'\'en, som ble importert fra Danmark, da hånbrekket her også er svært dårlig. Ved normalt vedlikehold er disse traktorene nesten evigvarende. Mion bror har en 956 som har gått i gårdsarbeid siden 1989 uten noen nevneverdige problemer. Jeg vurderer og oppgradere til 5150 Maxxum for å få en mere moderne traktor med vendegir og større hydraulikk olje kapasitet.

Er det noen som har erfaringer med den gamle Maxxum serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rex_1
har jobbet mye på gård og som traktor kjørar mellom år 89-00.og 5130 var desidert den fineste jeg var bort og kjørte fra den tids epoken,veldig rolig og fin i bevegelsan(kjørte for en bonde et par sommera med alt mulig av arbeid med en sånn),sterk motor og jobbe med veldig brae gir, var snakk i at cummingsen kun være litt tørst!!kjørte en 856 xl på den tida på snø brøyting og den virka som en tromp okse og kjøre i forhold til 5130.bonden kjøpte en mf ca 100-105hk rundt 98-99 og den var ikke så fin på filing på presisjons arb og spølte mye meir ved laus taking virka mye meir agrisiv. 5130 ANBEFALES PÅ DET STERKESTE VIS DU ER PÅ UTkikk et halv gammelt,men godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SDH_1
Det høres bra ut. Kommer nok til å selge 1056\'\'\'\'en etter overhaling og oppgradere til en maxxum i samme motorstørrelse. Trenger ikke så mye elektronikk, men vil gjerne ha vendegir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...