Gå til innhold

6830 vs 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny traktor og lurer på hva som er riktig og velge av disse? Driver stort sett med slåing, pressing og gjødselkjøring (11m3). Har i dag bare ein 3m slepe maskin men vurderer å bytte til butterfly i løpet av noen år, har hørt snakk om at du må ha ca 200 hk for å kjøre effektivt med dette!? Hvor mye kan eg eventuelt få "justert" 6830en uten å klusse for mye med driftsikkerheten.

Er det noen som har synspunkter på dette?

Fordeler/ulemper med dei 2. (begge har autopower).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg ny traktor og lurer på hva som er riktig og velge av disse? Driver stort sett med slåing, pressing og gjødselkjøring (11m3). Har i dag bare ein 3m slepe maskin men vurderer å bytte til butterfly i løpet av noen år, har hørt snakk om at du må ha ca 200 hk for å kjøre effektivt med dette!? Hvor mye kan eg eventuelt få \&quot\;justert\&quot\; 6830en uten å klusse for mye med driftsikkerheten.

Er det noen som har synspunkter på dette?

Fordeler/ulemper med dei 2. (begge har autopower).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg ha kjøpt en 6930 nytt eller ikkje meir en eit halv år gammalt, da disse har mer hp og ny motor. Det er ikkje all verda med motoreffekt mellem denne og 7530 og er en mykje meir anvenlig traktor til ditt bruk. Heime på garden med oss har vi bestilt pottinger buterfly uten krimper som vi skal kjøre med 6830, skal gå lett med den i alle bakker uten krimper. Men for all del kjøp ialfal autopower...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig to forskjellige traktorer. Mener du selv at du trenger vekta til en 7530, kjøper du den. Å den kan det være grei å ha i bakker med en 11m3 vogn bak. Hvilken traktor har du i dag? Hvordan klarer du deg med den?

 

Jeg har en 7530, 6630 og en Fendt 820. 7530 er en stor traktor, personlig liker jeg 6630 bedre i str kontra effekt. Men når det er sakt er 7530 en mye mer stabil og rolig traktor. På kombipressa er 7530 stor nok. Vurderer selv å kjøpe butterfly og da vil jeg bruke 7530 på den. Kjøper mest sannsynlig uten crimper, å da skal det gå unna selv når det butter i mot :) Men må du ha 200 hk og vekta, ta en titt på en fendt 820. Kjempe traktor det også!

 

Når det er sakt, har chippet min 6630 til vel 200hk. Den går som et lyn, men du må jo bruke hodet selvfølgelig. Gjorde det mest pga dieselfrobruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kv og John r, kvifor vil dykk ha butterfly utan krimper? Då havnar vel graset samme vei som køyreretningen. Vil ikkje det gå ut over kuttinga på pressa viss ein ikkje rakar det? Og det vil vel tørke seinare?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 7meters rive som vi bruker på alt, går for sakte å kjøre etter vanli streng. slåmaskina blir og mykje lettere, billigere og treng mykje mindre traktor. fortørkinga har det ikkje all verda å sei på helder so for våra bruk er krimper berre ei ekstra utgift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny traktor oddi. Er en kjempe god traktor, og en ren arbeidsmaskin. Selv om den kan være litt stor noen ganger. Tørr jeg spørre hva du krysset av på listen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker =)

50km Autopower, commandarm, 600/710 hjul, større oljetank + noen småting.

Kom i underkant av 850,- Høres prisen grei ut? var ca 70 mellom den og 6830 med samme utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut det. Fikk pris på 6830 tidligere i høst, bytte ut 6630. Den var med det samme utstyret som du beskrev + laster. Og mye småting, småting blir for penger også. Den kom over 850.000,-

 

Synes ikke det var gale pris jeg på en 7530. Kjøpte min for 880.000, god den hadde godt i demo på 400 timer. Men den hadde til gjengjeld frontlift og pto.

 

 

Hentet fra tidligere innlegg:

 

AP m/com.arm, xenonlys, panoramadører, 710 xeobib dekk, Ålø Q65, mye annet utstyrt som el.speil, klima, HMS, autotrackready osv. Alt i alt, med montering av laster, brøytefeste, bjelke og kamera ble listeprisen over 1 mill. Prutet til ca.860 000,- + mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...