Gå til innhold

John deere priser.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe ny traktor, 6sylindra JD.

 

Noen som vet ca pris på 6830 og 6930 premium med autopower, commandarm og panoramadører? Og gjerne 7530 med samme utstyr?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vurderer å kjøpe ny traktor, 6sylindra JD.

 

Noen som vet ca pris på 6830 og 6930 premium med autopower, commandarm og panoramadører? Og gjerne 7530 med samme utstyr?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Du burde nok stikke innom å få tilbud selv med det utstyret du selv føler for.

 

Men fikk nylig tilbud fra FK på 6830 jeg kan dele med deg.

 

AP m/com.arm, xenonlys, panoramadører, 710 xeobib dekk, Ålø Q65, mye annet utstyrt som el.speil, klima, HMS, autotrackready osv. Alt i alt, med montering av laster, brøytefeste, bjelke og kamera ble listeprisen over 1 mill. Prutet til ca.860 000,- + mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du importerte traktor selv. våre organisasjoner dvs fk er alt for arogantve og tror vi handler hos dem selv om prisnivået ligger ca 10-15% Over konkurentene. Den eneste måten for å få de ned på intensjonene for at Felleskjøpet ble startet på er at noen av oss går egne veier.

skulle ønske det var flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Nå var du heldig \&quot\;6930\&quot\;. Har skreddersømmen på pcen nå etter tilbudet. I Følge den er det 41 000. Men du får det vel ned litt sikkert. Syns forøvrig ikke 6930 er verdt 40000 mer. Da 6830 også har blitt større..

 

Forresten, det er ikke bare FK som har stive priser. Sparte 300.000 ved å kjøpe brukt fendt med 500 timer på telleren fra england. Ny 820 på EIK kostet over 1.1 mill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisforskjellene er helt forkastelig spør dere meg.

 

Jeg fikk pris på ny Fendt 820 med frontlaster og fronthydr like før jul i 2009. av forhandler her i Norge. Prisen var da kr 1 150000,-+mva. Uten innbytte. Undersøkte da import, og fikk pris på samme traktoren fra England hos forhandler på kr 852 000,-+mva ferdig fraktet helt hjem til meg. Traktoren hadde riktig nok gått 120 timer, men forskjellen er jo helt enorm. Produksjonsdatoen var faktiskt tidligere på den her i Norge.

 

Ble så jeg handlet fra England og registrerte den i mars, angrer ikke ett sekund. Har nå kjørt 1450 timer. Ikke ett feilslag så langt.

 

Drit i forhandlerene her i Norge og kjøp import. Kun på denne måten skjønner forhandlerene at de MÅ ned i pris for å konkurrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe billig mat i utlandet og ? Jeg velger forhandler fordi jeg ønsker god service. Er jeg lojal er de lojal over for meg.

Dette er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import-traktorene kommer bakerst i køen på merkeverkstedet,

og det er bare rett og rimelig at forhandlerene prioriterer traktorer som de selv har solgt.

Jeg for min del prioriter service, derfor kjøper jeg fra forhandler i Norge.

Skulle uhellet være ute, så slipper jeg å ha traktoren stående på verksted på ubestemt tid.

Da vet jeg at min traktor går foran \&quot\;engelskmennene\&quot\; i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Enig i at service er verdt og betale noe for.

Forventer at FK stiller opp,hvis noe skjer.Og det gjør de her! Alrdi venta over 2-3 timer på dem. Får låne traktor ved behov. 4 FK kjøpte JDer her på bruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vanlig bonde m 4 traktorer på bruket. kjøpte en ny av forhandler m laster for 2 år siden den kom på nesten millionen med mva. fant nesten tilsvarende traktor hos gimre til 700 men den hadde gått 400t.

Det er det jeg kjører på 1 år,er faktisk fornøyd med traktoren å skulle nermeste forhandler væra i england så er ikke det så enkelt heller? men man undres jo på om man kansje hadde vært like fornøyd med gimre traktoren?.

Jeg ble litt paff her da en venn med import john deere fikk med fk bossen her på tur,de oppdaget en feil i girkassa-traktoren ble delt -det var en dyr reperasjon,men det gikk på traktorens garanti!

min følelse er at han fikk like god hjelp som om han hadde kjøpt den der.sliksett så kunne gimre traktoren være interesang for meg å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjøpt meg Fendt fra England. Merkeforhandlere fra Norge er pliktig til å ta imot traktorer uansett om de har solgt traktoren eller ei!! Skulle de nekte dette så risikerer de å miste forhandlerstatusen. Dette er de klar over. Men på den andre siden så tjener merkeforhandlerene på en garantisak, så de vil faktisk ha disse traktorene inn i sitt system!

Så dere som sutrer og syter for at importtraktorene kommer foran dere i køen, venn dere til det. Sånn blir det i framtiden også.

 

Takk til alle forhandlere som har forstått dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Nå synes ikke jeg det er galt å handle import. Det er sundt for dere som kjøper fra merkerforhandler, også meg. Jeg har 2 stk JDer som er kjøpt nye av FK. Begge rundt millionen. Nå er det slik at verkstedet der har vært flinke å stille opp, ikke noe vondt å si om dem. Bare skryt. Har også hatt import JD før, og har blitt godt motatt da også! Problemet som gjorde at jeg bytta merke og forhandler er behandlingen jeg fikk fra de som sitter på kontoret på FK. Jeg er ikke noe de bare kan dulle med, selv om jeg har kjørt JD i mange, mange år. Så for å vise det kjøpte jeg en fendt, som jeg håper jeg blir fornøyd med. Men å bruke 300.000 mer for å få den \&quot\;norsk\&quot\; synes jeg er så uøkonomisk at det ikke lar seg gjøre nesten. Jeg kan lease traktoren på 5 år istede for å lease den på 7 år. Jeg sparer ikke bare 300.000 men også store renteutgifter.

 

Så har det jo blitt vanlig at man betaler en liten slump med penger for å få bli med i \&quot\;gjengen\&quot\; blandt norske traktorer på merkeverkstedene. Stod vel omtalt i et BG blad for en stund siden. Om jeg må ut med 50.000 for det, er vel forsåvidt greit. Å dette må jo vær enkelt vurdere, hvor mye man sparer etc etc. Fendt er det man sparer mest på ved import tror jeg, så jeg synes jeg gjorde et godt og bra valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Fikk pris på ny 7530 idag, kom på 1050000,- da har den q75, 710 xeobib, Autopower 50/km, comandarm, fjæring overalt, hyd toppstag 4 dv ventiler, varsellampe, kontor, cd. Dyrt nokk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...