Jump to content

traktordekk


Guest

Recommended Posts

hei har en jd 6400, som det er snart på tide og bytte dekk på, det sitter 18,4r34 bak og 14,9r24 foran, hva blir dette i mm mål? trenger ikke så breie dekk, kjører mye transport av masse og flis og litt i skogen, ingen jord kjøring. også burde kjettingene passe etter dekk bytte, ikke alltid like moro etter dekkbytte.. hvilket merke har dere gode erfaringer med? ble anbefalt kleber dekk, trenger ikke noen proff dekk helst "billig dekk", noen som har noen for salg? man bør vel også bytte rund baut, grunnet slitasje på 4 hjuls trekk og drivverk. Er rundt 70% foran og 20% bak nå.
Link to comment
Share on other sites

hei har en jd 6400, som det er snart på tide og bytte dekk på, det sitter 18,4r34 bak og 14,9r24 foran, hva blir dette i mm mål? trenger ikke så breie dekk, kjører mye transport av masse og flis og litt i skogen, ingen jord kjøring. også burde kjettingene passe etter dekk bytte, ikke alltid like moro etter dekkbytte.. hvilket merke har dere gode erfaringer med? ble anbefalt kleber dekk, trenger ikke noen proff dekk helst \&quot\;billig dekk\&quot\;, noen som har noen for salg? man bør vel også bytte rund baut, grunnet slitasje på 4 hjuls trekk og drivverk. Er rundt 70% foran og 20% bak nå.
Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1
Overført til millimetermål er det vel 460/85 R34 du har bak, og 360/85 R24 du har framme. Aktuelle dekk å sette på kan vel være 540/65 R34 eller 520/70 R34 bak og 440/65 R24 eller 420/70 R24 framme. Kleber er vel helt ok dekk det - så vidt jeg veit er det 70-profil de markedsfører, og til ditt bruk er de helt flotte. Tror og kjettingene skal pase på et 70-dekk...
Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1
Ja - det er litt komplisert dette med dekkmål. Godt mulig at Michelin sine dekk er høyere enn andre i tilsvarende mål, men 600-hjula til Michelin er smalere enn tilsvarende fra GoodYear. Ikke at jeg anbefaler GoodYear av den grunn, men syntes det var verdt å nevne...
Link to comment
Share on other sites

Det er klart att michelin, good year og pireli er bra dekk, men jeg har ingen jordkjøring. også har jeg planer om ikke og slite ut ett dekksett til, blir vel og bytte før, må følge utviklingen litte grann. synes det er dumt att dekkdimensjonene ikke er like på mål fra merke til merke. vi fi får gjøre som gamlingen gjorde på en gammel ford 7700-2 engang (god taktor forresten!) han kjørte helt til slangen kom ut av slite banen på dekket hehe! her tenkes det kr og dollar, kjøre til dekket smeller. tror jeg kjøper et par billig bak dekk, og beholder de foran. også blir det vel bytte etterhvert man for jo veldig trekk i takst på traktoren hvis det er slitte dekk. taurus vill jeg ikke ha hadde det på en tw25 engang og de ble så slitt på ene ribben på midten og lufttrykket var ok. kan også ha vært kast i en felg da..
Link to comment
Share on other sites

michlin er smalere enn i forhold til pirelli eller vredestein. men vil anbefale vredestein dette er billige og gode dekk til transport kjøring men michelin er gode dekk for det dei er ikke så gode til kjøra på veien med i forhold til pirelli eller vredestein
Link to comment
Share on other sites

michlin er smalere enn i forhold til pirelli eller vredestein. men vil anbefale vredestein dette er billige og gode dekk til transport kjøring men michelin er gode dekk for det dei er ikke så gode til kjøra på veien med i forhold til pirelli eller vredestein
Link to comment
Share on other sites

vredestein og michelin er begge gode dekk. Dimensjon vert målt på ulike måtar. Eks: Michelin måler bredde (ved bakken) når dekket er belasta, medan bl.andre Vredestein og Good Year måler den egentlege dekk-breidda ubelasta. Ein ting å vere obs på er at Good Year kan ha kast i dekka. Målte eit 16.9/34 til en tomme forskjell. Eit billig om overraskande godt dekk er Komoran. Bestill då gjerne eit hakk breiare ettersom at dei er noko smalare enn oppgitt.
Link to comment
Share on other sites

Kjøp Pirelli. De har god slitestyrke, er stivere i siden en michelin og tåler dermed skogskjøring bedre, men ulempen er at de flyter ikke like mye ut på jordet.

Du må huske å sjekke hvor stor felg du har slik at de nye dekkene passer, hvis ikke vil du få unødvendig stor slitasje.

Vil tro at du har en DW13 felg foran og en DW16L bak. Men dette kan du lese av på felgen din.

Men hvis du kun hadde jordkjøring,

så er Michelin alle andre overlegne.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp 70-profil! Betre å køyre på, meir komfortabelt enn standard (85)-profil, men på same tid meir allsidig enn både 85 og 65 profil. Funkar like fint med kjetting som på veg og på jord. Kompromiss-profil, kan hende, men i alle fall betre enn det du har og det passar på felgen utan problem.

Val av merke skal eg ikkje blande meg i, men eg trur nok du skal ta med Kleber i vurderingane dine. Michelin eig både Kleber, Taurus og Barum, men pris og kvalitet er også rangert i akkurat den rekkefølga.

\&quot\;70 % foran\&quot\; - du meiner å ha att 70 %? Som nemnt før av andre her, er det sikkert godt nok om du er flink å kople ut firhjulstrekket når du ikkje treng det, så sparer du pengane til framdekk enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp i allefall ikkje Koroman, tidlegere heite dekket Stomil. Me har hatt dekka på ein stor traktor som me brukte hovudsak til vegkjøring.Framdekka vart utslitne etter 400 timer,og bakhjula punkterte me i eitt sett. Det viste seg at dekket åt opp slangen innvendig.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...