Gå til innhold

presse traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

hei har en zetor 7745 1989 mod. jeg vurderer å kjøpe runballe presse, har sett på feraboli sprinter 165 går disse på min zetor? event hvilken presse skal jeg velge? skal presse ca 250 silo bunter og noe halm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har en zetor 7745 1989 mod. jeg vurderer å kjøpe runballe presse, har sett på feraboli sprinter 165 går disse på min zetor? event hvilken presse skal jeg velge? skal presse ca 250 silo bunter og noe halm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå helt problemfritt. Som sagt, ikke sikkert man får opp de største sprint-hastighetene (bokstavelig talt) på halmpressing, men som forrige signatur sa - litt lavere hastighet er ikke noe minus det.

 

Og du kan si mye rart om Zetor, men trekker - det gjør de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal presse bare til seg sjøl, og har ei foringslinje inne i fjøset som involverer en rundballekutter trenger det ikke å være så dumt å kjøpe noe uten kniver. Man får ikke så mye mer gras i ballen med kniver i pressa, og det er ikke noen stor forskjell i forkvaliteten. Det er mindre å vedlikeholde på pressa, og ikke minst sparer man diesel på å kjøre uten kniver.

 

Selvsagt blir det noen annet når man skal på bygda å presse, men det forstod jeg det som trådstarter ikke skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...