Gå til innhold

Lastertraktor.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest shansen_1

Lurer på om noen kan anbefale gode traktorer til lett lasterarbeid. I hovdsak er det stabling av hundrevis av 500 kg kasser og transport frem og tilbake på jordet osv. Har brukt traktor med 4 hjulstrekk og ca 75 hk. Men lurer på om en 2 hjulstrekker kunne vere mer sneden i bruk. Bedre sving og den \&quot\;harver\&quot\; ikke så opp gårdsplassen.

 

Finnest det noen eldre typer traktorer med vendegir? Blir jo en tileggstraktor dette så prisklasse bør ikke vere så høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen kan anbefale gode traktorer til lett lasterarbeid. I hovdsak er det stabling av hundrevis av 500 kg kasser og transport frem og tilbake på jordet osv. Har brukt traktor med 4 hjulstrekk og ca 75 hk. Men lurer på om en 2 hjulstrekker kunne vere mer sneden i bruk. Bedre sving og den "harver" ikke så opp gårdsplassen.

 

Finnest det noen eldre typer traktorer med vendegir? Blir jo en tileggstraktor dette så prisklasse bør ikke vere så høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør vel være noe med \&quot\;ekte\&quot\; frisiktspanser, altså deutz agrotron mk 1 eller 2 eller massey 4200-4300-5400 hivis, med klutsjfritt vendegir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo BM 2200 og 2250,finner du fram til 1982 modell.Sterk motor og passe tung,med flatt gulv i hytta,og venstrehånds konsollgir.Gruppegirspaken er så godt som ett usynkronisert vendegir,fordi den føres enkelt frem og tilbake,mellom L og R.Billig traktor med helt grei komfort,til flytting av kasser,paller,rundball,storsekk og lignende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat 70-90 og 80-90 er fine laster traktorer, man fikk dem med vendegir og super comfort hytta fra -89 tror jeg men det er sjelden vare. er jo ikke 2, hjuls trekk og heller ikke frisikt men ett godt altrenativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man skal gå inn på det litt mer sære( og kanskje dyre, aner ikke hva de går for nå) kan jo deutz-fahr intrac være noe å se på, uten panser overhodet må den gi den beste sikten med laster som overhodet er mulig. ser hendig og manøvrerbar ut også. fendt gta eller xylon har vel mye samme løsninga, men større tyngre og dyrere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder f.eks. MF 3050-3060 bakhjulstrekk. Ein lettkjørt og moderne \&quot\;gammeltraktor\&quot\; med vendegir. Er vel ikkje så lett å få tak i da,men dei finns!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Vurder en Case IH 100 mxu med en Stoll F36 laster, gjerne med elektronisk betjening, dette gir bedre presisjon (mener i hvert fall jeg, mange sier mekanisk gir bedre presisjon å følelse ) å er mindre anstrengende for føreren. F36 lasteren er rimelig lang å kan løfte veldig høyt. Case IHen er en utrolig stabil traktor ved laster arbeid, både frem og bakover og sidelengs. Hvis du kobler et 500 eller 750 kg lodd på tre-punkten kan jeg ikke tenke meg en bedre traktor til det arbeidet du sier du skal bruke den til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...