Guest Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Har kjøpt en brukt 509C og har i den forbindelse et par spørsmål. er det noen som har fått til å plassere lasterspaken mellom hovedgistanga og krysspaken? eller er det rett og slett ikke plass? på de fleste sitter lasterspaken foran girstanga men det er ingen god ergonomisk løsning. og så lurte jeg på hvordan det er å kalibrere powershiften. den girer litt hakkete mellom 2. og 3. powershiftsteg. takker for alle svar. om det er noen som kjenner 500-serien godt så setter jeg pris på innspill og tips, fordeler og ulemper osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest davand_1 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Har kjøpt en brukt 509C og har i den forbindelse et par spørsmål. er det noen som har fått til å plassere lasterspaken mellom hovedgistanga og krysspaken? eller er det rett og slett ikke plass? på de fleste sitter lasterspaken foran girstanga men det er ingen god ergonomisk løsning. og så lurte jeg på hvordan det er å kalibrere powershiften. den girer litt hakkete mellom 2. og 3. powershiftsteg. takker for alle svar. om det er noen som kjenner 500-serien godt så setter jeg pris på innspill og tips, fordeler og ulemper osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 11, 2007 Share Posted August 11, 2007 Er litt på utkikk etter samme traktor som deg og lurer på om det er mek. eller klutsjfritt vendegir på 500 serien? Har forstått det er 4 hurtiggir... Er du fornøyd med 509`n? Kjører ikke kombipresse på den og isåfall går det bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Me har ein Fendt 512c, gått snart 13000 t. Me har litt problem med hurtiggiret me òg. Detta kan du ordne på traktorcomputeren. Me kontakta CF Maskin i Østfold, og per telefon fekk me vita korleis me skulle ordna dette. Me har trima lastar, og spaken er til høgre for girstonga, framfor knappepanelet. Traktoren vert brukt til løypekjøring om vinteren, og transport om sommaren. Justert opp til ca. 170 hest(!) 125 orginalt. Super traktor. Vurderer å kjøpa brukt 700 vario med lastar, for endå meir effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Me har ein Fendt 512c, og me hadde akkurat det same problemet. Det var hakkete giring mellom hurtiggira, og me opna girkassen for å sjå på det, Det viste seg at ein av kløtspakkane i hurtiggiret var kilt fast, og me bestilte ny. Me var ferdige i dag, og problemet er no løyst. For nokre veker sidan lak det vatn, og me plana toppen og skifta topp-pakningar. Grunnen var mest sannsynleg at traktoren er for sterk (160-170hk) Turbokløtsjen sparar mykje helse, og kløtsen varar lengre. 512 er ein suveren traktor!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.