Gå til innhold

case ih mx 135


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer og bytte til case og kunne tenke meg en case 135 rundt -99-01 mod...

noen erfaringer svakheter på denne? skal ha laster og framsaksel fjøring.

Går bare en cx 100 i nærheten og de er godt fornøyd.

har jd fra før av og er godt fornøyd med det, men de er jo helt prisa seg ut på brukt jeg betaler ikke 410 000 for en 6910 uten laster!

Jd holder seg i prid da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Vurderer og bytte til case og kunne tenke meg en case 135 rundt -99-01 mod...

noen erfaringer svakheter på denne? skal ha laster og framsaksel fjøring.

Går bare en cx 100 i nærheten og de er godt fornøyd.

har jd fra før av og er godt fornøyd med det, men de er jo helt prisa seg ut på brukt jeg betaler ikke 410 000 for en 6910 uten laster!

Jd holder seg i prid da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

hei og takk for svar.

Skal tenke meg om noen ganger for jeg bytter.

AK avdelingen her er ålreit,hadde ford før. de begynner og kjenne til case?

fk avdelingen her er fin, men det er som du sier ingen vits i og betale mer for en kron hjort.

De har nok skodd seg mye på folk som bare skal ha det. de har jo jd på hjernen.

For se om det dukker opp ett bra eksemplar av en mx har ingen hast med og bytte. misliker att det er takmontert varme app, og laster spak plasseringen, og kan vel virke litt \&quot\;trange\&quot\; i giringen?

Hadde vært litt artig og bryti den grønne linja innover bygda, bare jd så langt øyet kan se.

Tenke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er ingen JD patriot, men det at JD har høye bruktpriser kan vel også være et tegn på at det er traktorer av bra kvalitet som er holdbare.

Billig i innkjøp er ikkje altid lik låg total driftskostnad, og det tel vel og litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1

importer en mx 135 fra danmark. du får en 00-01 modell med laster og rundt 3000 timer til ca 300. da har du en knallbra traktor som holder seg godt i verdi siden du kjøpte den billig!

 

høy bruktverdi er ikke alltid ensbetydende med høy kvalitet og driftsikkerhet. jeg pleier å sammenlikne john deere med volkswagen biler: av ukjent årsak vil alle kjøre jd/vw, dermed er bruktprisene veldig høye. men det har jo vist seg at kvaliteten ikke helt henger med prisnivået. dessuten er risikoen større for at du får et prisras på en brukttraktor du har betalt mye for enn en du har betalt lite for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

bra skrevet TG!

Vi må jo følge amerikanerne. se bare på gmc og chevrolet, chevy er billigere en gmc i norge.

men i statene er chevrolet, dyrere en gmc.

Tenkte også på nh tm serien, er den og anbefale også? samme for meg hva jeg har, men noen ganger er det ålreit med tyngde og krefter son ved masse kjøring. driver ikke tradisjonelt jordbruk mer en turist bedrift jordene er leid bort så er ikke så nøye med tyngde og dekk, blir noe transport av flis, litt skogbruk litt brøyting og litt flytting av graver. har ut kunstgjødsel i beite en gang hver vår.

Rekker ett olje skift i året på 250 timers intervall, bytter olje hver sommer og diesel filter hver høst etter vinterdieselen har kommet ingen problemer.

kunne også hatt 6320 som du sa JD, men de koster også, er det mange av de med jd laster, og det vill jeg ikke ha er jo som en traktorgraver laster fra 70 tallet. sette laster på en brukt traktor er dårlig butikk.

Og jeg vill heller ikke ha import david: he he så sær att...

sikkert bra, men enkelte er levert med andre spesifikasjoner enn i norge tenker på dynamo batteri, el nett hvis man skal ha flere lys oljer og varmere. dessuten er det vanskligere og bli kvitt når du er ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

snakker om rundt 350, er jo valgets kval, men er unødvendig og ha så mye død kapital ute stående.

Hvor mye tror dere sånn ca jeg kan få igjen for en -97 jd 6400, laster, 5300 timer god stand ac luft sete 3x spole bremse vent masse lys hel og grei traktor 260 000?

ringer ikke fk selgeren og spør da får han vann på mølla. men hvis jeg sier til han att jeg har kjøpt case kommer han til og klappe meg på skulderen og si \&quot\;da har du fått deg bra traktor!\&quot\;

ærlige folk, og han andre jd selgeren synes det er synd han ikke har fendt i sitt vare sortiment.

Det er det man kan kalle selgere som kan faktisk si noe positivt om konkurentene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein MX 120 1998, kjørt 3000 timar. Delekostnad totalt på 9 år: kr.0,00. Forresten ikkje heilt sant, har skifta nokre lyspærer. Vedlikehaldet har stort sett vore etter boka, og eg har tru på at ein ikkje skal eksprimentere med kva olje som blir fylt på girkassen. Får du tak i ein Mx Lars, og skulle få bruk for deler, så får du frå Lantmannen, AK maskiner og Mc Cormick forhandlarar (fritt valg). Mc Cormick MTX er vel vidareføring av Case Mx, så eg stiller spørsmålet: Same gode erfaring?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym

hei. bruker denne tråden istedet for å lage en ny en om samme traktor.

 

men har en mx 135 som har gått ca 5000timer. å når jeg dra turtallet opp på ca 1800 omdreininger begynner den så vidt å skjelve.

kjennes ut som om det er kast i en aksel eller noe slikt.

 

noen som har erfaring med slikt?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...