Gå til innhold

MF 3000 og AB-gir


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har en MF 3050 som har gått over 9000 timer uten nevneverdige problemer av noe slag. Dette er en traktor som var hovedtraktor til vi kjøpte en 6290 for 3 år siden. Nå blir denne hovedsaklig brukt til håndtering av rundballer og lettere jordarbeide.

Det har derimot i den senere tiden oppstått problemer når man girer fra B til A. Det kan være vanskelig å få den til å gå i inngrep, og man får raping i girboksen. Ønsker tips fra andre hva dette kan være og hva som må eller bør gjøres.

Er klar over at dette har vært et stort problem på MF 3000 og at de aller fleste er bygd om til bokser uten AB gir. Mitt spørsmål blir om noen vet hva denne feilen skyldes og hvilke utbedringer som må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vi har en MF 3050 som har gått over 9000 timer uten nevneverdige problemer av noe slag. Dette er en traktor som var hovedtraktor til vi kjøpte en 6290 for 3 år siden. Nå blir denne hovedsaklig brukt til håndtering av rundballer og lettere jordarbeide.

Det har derimot i den senere tiden oppstått problemer når man girer fra B til A. Det kan være vanskelig å få den til å gå i inngrep, og man får raping i girboksen. Ønsker tips fra andre hva dette kan være og hva som må eller bør gjøres.

Er klar over at dette har vært et stort problem på MF 3000 og at de aller fleste er bygd om til bokser uten AB gir. Mitt spørsmål blir om noen vet hva denne feilen skyldes og hvilke utbedringer som må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
Etter å skrua en del på MF, so er dette noke ta det lengste eg he hørt om att ett A-B gir har holdt...:)) Feilen ligg nokk i A-B skiftegaffel eller syncro til A-B gir, mest truleg syncroen. Det er 2 alternativ å ordne denne kassa på, bygge om til 16 trinns, eller å repare den orginale, men det har etterkvart vorte vanskeli å få tak i alle delane i ei A-B kasse. Så dette blir nokk ei vurderingsak på pris og arbeid... traktor må uansett delast.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...