Gå til innhold

John Deere 578 presse. 2008 mod.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Når det gjelder en fint brukt JD 578 presse, er det brukerar der ute som har erfaring med slik maskin. Kan ein bruke både nett og snøre på denne. Fungerar nettbindinga bra, tenkte gjerna litt på vått gras av og til som andre gjerne har problemer med.

Kva type nett er best å bruke på denne presse. Pressa er utstyrt med sentralsmøring og etc, men er det fleire ting her reint vedlikehaldsmessigt som ein gjerne må passe litt på, for å hindre utidigt havari på lager.

Når det gjelder rullar i pakkekammeret, så er det vel dei som ligger nederst i bakkant som får mest belastning.

Hvis det skulle oppstå problemer, er forhandlar/ importør godt behjelpelig med innsikt og gode råd når vanskelige spørsmål dukkar opp. Eg veit det er mange andre som slit med dette på forskjellige områder når dei gjerne har kjøpt eit nytt produkt, og då blir det litt minus, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Kjøpte 2009mod 578 ny.

Pressa ca 5000 baller i året, ble bytta i kombipresse til 2-slått i 2012.

Eneste jeg gjorde var å justere slurekobling 200 baller etter levering.

Da var jeg den eneste sjåføren og vel og merke. Ofte smøring og sjekk av kjeder, plukke pressa ren av gras her og der med jevne mellomrom osv. har du presse lenge. Jeg har ihvertfall kun gode erfaringer.

Kan telle på en hånd med problemer med nettet.

Hvis du får problemer med nettet må du ALDRI bruke kniv på gummirullen så den får sår, der har mange gått på en smell og fått mer trøbbel.

Jeg bruker &quot\;cockpit-shine&quot\; fra bilXtra med jevne mellomrom på den rullen, da holder du den ren og får lite problemer. Men ALDRI bruk kniv for å få av nett som eventuelt legger seg på, dra det av istedet.

Bare spør om mer hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takker for gode råd ang bruk av JD578. Men eg har eit anna brukt alternativ også, og det er ei 1999 mod JD 575, som har gått ca 9500 ball, og er fint behandla og lagra inne, med så mykje ball, er dette mykje for denne pressetypen, eller sviv den mykje mykje og meir før ein begynnar å seie at den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og beklager litt sent svar, vært uten internett noen dager.

9500 baller er normalt sett ikke mye for ei bra behandla rundballepresse.

Har selv hatt JD 575 presse og aldri mer. Der får du problemet med nettet, lager, slurekoblinger osv. Måtte også bytte hjerne 3 ganger på pressa mi.

Men nå forteller jeg om MINE erfaringer da, og den er heller dårlig når det gjelder 575.

Ville nok gått på 578 om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...