Guest MW_1 Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Hei! Lurer på hvor stor svingeradiusen er på disse . Om det er blitt større eller mindre enn A 92 og de der. Svar mottas med stor takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Hei! Lurer på hvor stor svingeradiusen er på disse . Om det er blitt større eller mindre enn A 92 og de der. Svar mottas med stor takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MW_1 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Hei igjen. Det var greit å høre. Kan disse Valtrane ha twin trac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MW_1 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Hei igjen xeobib. Synes det er så hyggelig å få svar fra deg. Synes også det hadde vært kult å hatt en tømmerhenger bak på en sånn Valtra. Men har ikke det hjemme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Je har såvidt studert en A93. Og det er samma framakslingen på den som på den gamle A-serien. Motorpanseret er også det samma. Akselavstanden er kanskje litt endret, motoren er jo en sylinder kortere. Enn på en A92. Men det såg ut som ramma var forlenget så akselavstanden er omtrent lik de gamle. Derfor er nok svingradiusen cirka den samma som tidligere modeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Det med svingradius er vel strengt tatt det største, og kanskje det eneste ankepunktet ved denne traktoren. En A75 som gikk her noen mnd med største mulige hjuldimensjoner hadde nesten problemer med små rundkjøringer, og vendteigene ble aldri store nok. Bortsett fra en håpløs svingradius virker det som en svært fin traktor til norske forhold! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Som du sier - såklart merkes det! Men har en NH L85 her med samme hjuldimmensjon og det er jo som å kjøre truck i forhold. Så A-serie Valtra skal ikke ha plusspoeng for noen sinnsyk svingradius, uansett hjul og framskjermer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest øystein_1 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Svingradius på A93 er oppgitt til 4,8m. Da står det ikke noe om dekkdim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MW_1 Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Det er jo ikke mye. Leste at på Valtra A92 var svingeradiusen 6-7 meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Er dere sikker på at det ikke er svingDIAMETER som er oppgitt? Hvis den har en svingradius på 8,4 meter, så blir jo svingdiameteren på nesten 17(!) meter. Selv Hurtigruta svinger jo bedre enn det :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MW_1 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Ja det er jo rart! Litt dumt også. Men er det ikke større avstand mellom hjulene på den nye Valtra A 83/93 enn det er på Valtra A 92/95, noe som gjør den mer stabil i skogen.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Dette er en ordentlig finne ja. Alt snakk om å flytte produksjonen av Valtra A-serie til Tyrkia utgikk med høye kneløft....Det er kun den store S-serien som ikke er produsert i Finland (samkjøres med MF 8600). Bare å kjøpe Valtra A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Men ingen av desse A-klasse traktorane har verken sperre eller differentialbrems i framakslingen, stemmer det? Det er jo ein svakhet isåfall syntes eg. N-klasse har vel det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Harald_1 Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Alle A-serie har automatisk diff-brems i framakslingen i følge instuksjonboka. På N-serien er automatisk diff-brems standard, men har full differnsialsperre som tilleggs utstyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Aha det var betre....gjeld dette også gamle 800/900? Er usikker på kva som eigentleg er mest hensiktsmessig i skogen, diffbrems som vel virker heile tida så lenge ingen av hjula går i lufta, eller diffsperre som kun kan koblast inn i tilnærma nødsituasjoner og med hjula rett fram... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Harald_1 Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Det gjelder gamle 800/900 serie også. Det er ingen tvil om hva som er best, har hatt begge deler. Hvis du har tenkt deg i terrenget med diff-brems, da har du stortsett 4 hjulstrekk frem til framakslingen går i pendlingstopper. I tillegg mister du trekkraft med diff-brems, pga. at du får ikke samme fremdriftshastighet å alle hjulene når den aktiveres. Med sperre så er det full trekk på alle hjulene uansett hvor mye friksjon hjulene har. Og sperrene i akslingene er konstruert slik at de kan brukes under sving også, vel og merke i korte perioder. Sperrene er av hydraulisk lamell type. Vil vidre si at jeg ikke savner diff-bremsen, selv om jeg må aktivere sperra en sjelden gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Var og prøvekjørte en ny A93 Hitech i dag. Grei traktor, men den var veldig knapp på clutch-workpeopedalen. Har dere som har kjørt disse en stund nå vent dere til dette, eller blir det vanskelig og finregulere med clutchen? Jeg syntes det virket som om det var kun på og av. Dette kan kanskje justeres? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.