Gå til innhold

Kva motor meina DU er best?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Leif_1

Nr 1: Perkins AD3.152

Nr 2: 3 syl Deutz, hadde en gammel fransk graver som gikk på rust og vann blandet med litt diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Iveco og perkins er vell de jeg liker best,veldig seigliva og driftsikkre begge 2.perkins a4-236 har bunndraget,mens en iveco 8000 serie motor,er lettstarta hele året.God gammel fordmotor er og bra,men de ruster mer i blokka.Så skal jeg ikke glemme scania-vabis på saga,for den har overlevd mange motorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Når det gjelder ytelse så er Deutz klart best, mye livligere motorer en konkurentene. Holdbarheten er også meget god!

 

Perkins har kommet seg når det gjelder motorer.

Den nye 6.6liter\'n er en god motor med bra effekt (opptil 250hk) Den gamle motoren som sitter i tidligere 6400 og 7400 har en maks effekt fra perkins på 174hk.

 

Sisu har veldig seige motorer, men mangler den \&quot\;spruten\&quot\; som Deutz har.

 

JD motorene virker litt snille iforhold til Deutz og Sisu. De bruker mye diesel og de har et støyende lydbilde.

 

Deutz bruker høykvalitets materialer når de bygger sine motorer, noe som fører til høy effekt pr liter volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mener at Same Deutz-Fahr har meget gode motorer. Har erfart at di er ekstremt slitesterke. Deutz og SLH har altid vert gode traktorer og tror at sammenslåinga i 1995 var et bra trekk og di bruker delene om hverandre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1
hører noe rykter om at deutz k120 går noe helt voldsomt bra sammenliknet med konkurrentene. bare prøvd k90 jeg og den gikk bra, men 120en skal være noe helt spesielt. noen som har testet??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøvde ein K120 i Førde i fjor sommar. Den gjekk no godt den, ingen problem med å komme opp i 50km/t. Fekk ikkje prøvd seigheiten so mykje, men den virka bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Har oppdeget det jeg og... Skal jeg ha MF skal det være sisu i den. Kan være perkins har fått til noe nå, men har hatt dårlige motorer før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1
Den nye Perkinsen blir brukt i de minste ja, men jeg trur den nye perkinsen er vel så bra som Sisu\'n. Perkinsen bruker samme innsprøytingssystemet som CAT, Motoren er konstruert for nesten opptil 300hk og 1400nm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
til TG m.fl: Agco EIER Sisu, og IKKE Perkins... det sier vel seg selv at man bruker sine egne produkt fremfor å kjøpe fra en konkurent? og det var slik at Agco bare var intressert i kjøpe Valtra hvis de fikk Sisu-motorene. det var jo en stund ingen som ville kjøpe Valtra i det hele tatt, he-he. kan det være en sammenheng? tidligere Sisu(Valmet)motorer har vel ikke akkurat vært feilfrie de heller...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvorfor er deutz motoren i fendt mer opgradert en den de bruker selv i deutz sine traktorer.jeg liker godt motoren fra fendt men deutz jeg prøvde var ikke likke sprekk som fendten 309 og agrotron 100 deutz .kjører nå tsa 110 på pressa den slitter fælt på 540 e som har 137 hk på motoren den er ikke så seig som en jd 6420 med chip som har 132 hk på motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Ledelsen hos Fendt i Tyskland har uttalt at de kommer til å kjøre med Deutz-motorer uansett hva som skjer internt på motorfronten i Agco. Dette viser vel hvilken stilling og renomme Deutz-motorene har i markedet generelt. Forøvrig er både Fendt og Deutz i ferd med å øke sine markedsandeler i Skandinavia etter lenge å ha hatt et for dårlig utbygd salgsapparat. Produktene fra disse to produsentene har hatt en meget fin utvikling i de

siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil berra klarne opp for seinare diskusjon: Deutz er ein motorprodusent. Deutz-Fahr er ein traktorprodusent.

 

Er fortsatt nokon som ikkje har fått det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
tg jeg kjører claas 255 uniwrap og tsa 110 kjører jeg på 540 e når det er flat jorde faller turtallet under 1500 er det ikke mye krefter igjen da må jeg stoppe ellers kveler jeg den av pressa .som nærmer seg full og fyller på olje trykk på pressa.har vurdert og sette på chip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mr.T, eg har ikkje høyrt noko om at dei utviklar ein trinnlaus transmisjon for traktorar under 100hk. Men hvis dei gjer det blir det vel ein mindre utgave av det som sit i TTV tippar eg. Den har dei jo gode erfaringar med og veit kva som må forandrast på når dei skal ha den i ein traktor under 100hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...