Gå til innhold

tidenes dårligste traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Him_self_1
hei. vil gjerne at vi kan dele historier om den dårligste traktoren vi har/har hatt gjennom tidene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Jeg ønsker ikke å erte på meg en hel menighet.

Så dette innlegget mener jeg faktisk seriøst, har ikke skrevet det for å kverulere. Men den dårligste traktorserien som har vært på markedet i nyere tid må da være MF 3000 de første årene etter 1986. Selvfølgelig har østsonemaskiner som Zetor og Belarus hatt sine katastrofale modeller.

Og rumenskproduserte Fiat under navnet Universal, som hadde utrolig dårlig støpekvalitet i chassiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
CASE IH 895xl er den traktoren som har skaffet oss mest bry.Traktoren var ombygd til frisikt her i Norge og det var vel her feilen lå.Traktoren hadde store problemer med kjølingen,den hadde også problemer med elektonikk og girkasse.Vi hadde flere bra David Browner og Caser før denne,men akkurat denne var nok en mandagstraktor.Byttet til MF i 95(6140)og kjøpte den tredje MF`n i fjor.Har hatt noe småtteri med disse også,men ikke mer enn det naboene med New Holland John Deere osv.har.Den nye 6470`n har hittil gått problemfritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
med fare for å oppfattes som en merkefantast som kommer ilende til MFs unnsetning og uten å ha førstehåns kjennskap eller noe særlig peiling på modellen overhodet: 3000-serien kan neppe være en verdig vinner av \&quot\;dårligste traktor\&quot\;-tittelen- selv om de første utvilsomt var stinne av feil og egenhendig torpederte MFs rykte i den grad at mange her på forumet og ellers fortsatt mener alt fra beauvais er søppel, så går det jo 3000-serier den dag i dag i fullt bruk i krevende drift både her til lands og ute, som har langt over 10 000 timer på telleren, det må finnes en større fiasko der ute et sted..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

det må jo bare være massey fergusons 4200 serie. jeg har kjørt en del 4235 0g 4245.

jeg kan ikke fatte at det kan kalles traktor!! det er en vanskapning fra den ene enden til den andre.

jeg ønsker ikke noe pyntepåelendigtraktorinnlegg fra dere fergusonpatrioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

min far fikk ble grå i håret av en ford 5610 m ratt gir ,dtte var trolig en mandagsford. det var en gledens dag da den ble byttet ut i en mf 3060 som vi fortsat har og er glad i,synes det er en moderne pensjonist.

ellers synes jeg nye traktorer har lite særpreg i dag finnes det vel ikke dårlige traktorer-en mcormik kan vel vere vel så bra som en jd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
massey 165-185 er eit makkverk å kjøre, 200-300-3000 serie vil eg kalle totalt ubukelige, de er jo som regel vekkrusta etter 3000timer, utan boning å vask kver dag!! trudde erlig talt de hadde blitt betre, men en kjenning av meg kjøpte en ny 5465 for 2-3 år siden, etter en tur i den var akkurat så å få noko tungt å hardt i hovudet, det var jo søren meg samme driten det også! så massey ferguson må vel vere det verste dritten det går ann å få tak i! blei også lite imponert av claas, har prøvd celtus-ares-axion, ingen av de var heller noko meir imponerende enn en ein hard morgon etter en skikkelig kanonfest... nei, takk meg til valmet mezzo, de har jo sine ulemper de også, litt ubehaglig hurtiggir å litt høgt støynivå i hytta, men de bare går å går ågår! det er skikkelig kvalitet med mål å meining \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Mf-hater.

Ser at du har hatt mange dårlige erfaringar med MF. For at stykket ditt skal bli truverdig og saklig, vil eg utfordre deg litt. Du må begrunne dine påstandar og fortelle kva slag problem du har hatt ved dei forskjellige modellane. Uttrykk som \&quot\;drit\&quot\; og \&quot\;totalt ubrukelig\&quot\; kan alle bruke på ein dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Mitt MF hat begynnte med en 165 der multipoweren plutselig girte etter egen vilje og fridde selfølgelig ned en bakke på heimturen med fullt graslass og i tillegg med MF bremser sier de seg selv at det ikkje går bra. dette var dråpen og traktoren ble byttet tvert. I tilleg var traktoren full i rust etter et liv der den kun var utfor låveporten da de trengdes. var ikkje gått 4000 timer ein gong. lys fungerte den dagen traktoren kom av rullebånde på fabrikken og ikkje ein dag lengre. Den MF 390en så me hadde omtrent samtidig så 165en blei bytta, har håpløs med laster for dro du i spaken å svingte på rattet virket ikkje servoen. i tillegg til at førerhuset på denne serien var veldig trang og uoversiktelig, og etter et par reprasjoner der traktor måtte kløyves for å bytte ei fjør på gruppegiret, var grensa for kor møje tolmodighet eg hadde me MF og EIK nådd. ein kompanjong av meg hadde ein 3050 og den var heilt seriøst meir på verksted enn han hadde den i drift sjøl. først jekk vannpumpå, så jekk turboen så knakk veiven, så havarerte girkassen, bremsene, diffrensialen, mye trøbbel med det elektriske, denne traktoren blei kjøpt den den var gått kun 2900 timer og den var strøken. da han solgte den året etterpå var den gått 3500 og det vil jo da si han har hatt alle disse reparasjonane på 600 timer. nå kjører me valmet 6400 med ca 8000timer på telleren utan anna tull enn selvforsynt, den bare går å går, det var ein heilt anna kvalitet, traktor å brennevin er noko finnane kan! å kjører du mf, må du få all den brennevinen du kan få, for å gløyme dine synder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
Det begynde å bli rimelege useriøse kommentara på det forumet no. Dersom det er slik det utvikler seg framover, blir desse debattsidene snart berre en plass for dei som ikkje har noke erfaring å dele med andre brukera, og kun er ute etter å sverte andre merke.... So skjerp dokke, la ditte bli en seriøs plass for interesserte brukera.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Heilt enig med deg,Rune !

Eg etterlyser ei sterkare redigering frå BG\'s side

kva som slepp til på dette forum.Det som kunne vore ei interessant side for landbruksteknikk,er

alt for mykje \&quot\;sandkasse-polimikk\&quot\;: Pappa\'n min er sterkare en pappa\'n din,- så !\&quot\;

Det handlar rett og slett om å ha respekt for andre, og kunne moderera seg språkleg.

Inntil dess, er det mange som ikkje orkar lesa,- langt mindre delta på desse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tim-Hugo_1
Vet ikke med tidenes dårligste traktor, men vertfall den som har gitt meg den dårligste erfaringen er JD 6420 2002 mod. Kjøpte en brukt for ca ett år siden. Den skulle erstatte min MF4245 som hoved traktor. På denne tiden har den gått 500 timer, mens gamletraktoren og lånetraktor har gått over 1000, dette fordi JDen har tilbringt mesteparten av tiden på verksted. Begynte med en del småfeil, og inn og ut av verksted for å plukke vekk disse, og etter ca 4-5 mnd røk autopoweren, dette endte med en verkstedregning på 250 000,- og ett halvt år(!!) på verksted. På min mf 4245, har jeg derimot ikke hatt problemer siden den var ny. Har skiftet en bryter til AC anlegget, og plages litt med Freon lekasje, samt skiftet en hurtigkobling til hydraulikken, thats it. Men det er jo en simpel traktor da, det skal nevnes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Jeg som tråd starter får vel fortelle litt om mine erfaringer da, hadde en massey ferguson 399, denne må jeg ha vært ekstremt uhelldig med, den kjente fjæren i gearkassen røk noe som betydde 10000 i reprasjon, så totalhavarerte gearkassen+ at hydrulikk stempelet delte seg i mange biter, alt dette på 2600 timer, en anen traktor som hører med til \&quot\;mandags traktorer\&quot\; må vel kunne være massey ferguson 265 med skhindler aksel denne har ekstremt dårlig sving og alt virker skrøpelig. men anenhånds verdien på denne ser merkelig nok ut til og være høy, noen som hvet hvorfor!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mange extremt useriøse innlegg på forumet i det siste ja,ser det til og med på \&quot\;brukernavna\&quot\; dei bruker. Er vel ein del i nedre del av tenårene som har \&quot\;slengt\&quot\; seg med i voksendebatten!

Svarte sjøl seriøst til trådstarter ang \&quot\;MF 590 turbo\&quot\;,og fekk lese i seinare innlegg at eg var hjernevasket,så det frister ikkje mykjy og svare på sp.mål i debatten her meir. Og debatten om \&quot\;MF 590 turbo\&quot\; tok nå heilt av,og vart heilt useriøs! Kjeitt vera tråstarter som stiller seriøse sp mål,også får ein berre \&quot\;dritt\&quot\; til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg har kjøpt meg min første traktor nå. en case 1394. og den er jeg fornøyd med. den dårligste traktoren jeg har kjørt må være john deere 1950. den var ikke noe serlig. mulig det var bare den traktoren. hvet ikke hvordan de er ellers.S8K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bache_G_1

Alle vet da at MF står mother-fucker. neida, er glad i mf jeg. MF-hater påstår at styringa på 390 ikke virker når man bruker ekstern hydraulikk, men det kan da ikke stemme, da retur-oljen fra styringa går inn på suge-sida på pumpa for ekstern hydraulikk. når det gjelder multi-power så har den side svake ssider, som jo er livsfarlig for uvitende, men bremsene ble mer eller mindre perfekt etter 71 ( på 4syl, 5 lammelskiver i oljebad på hver side...). fjæra i girkassa på 300 er selvsagt en akilles uten like, men for sitere en hjorte-eier: på MF\'en var det hvertfall ikke mer enn 40kr. i deler...

 

dårligste traktor er selvsagt vanskelig og dumt å svare på, men en JD 2040 jeg reparte for noen år siden skulle helst vært kurert med store mengder dynamitt, fant jeg ut etter hvert...

 

MF 3000 er selvsagt en verdig kandidat, den har jo ødelagt alt av omdømme etter MF\'s evighetsmaskiner. En ekte MF er IKKE bygd i Frankrike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest TS100A_1
den dårligaste traktoren eg har hat er ein MF 4355 som eg kjopte ny i 2002 .Traktoren fungerte heilt fint dei første 5 mnd eg hadde den men etter det forvanlet den seg til eit marerit hurtihgiret og vendegiret sluttet og virke flere ganger eg har ikkje tal på kor mange ganger eg måtte ringe etter servisebil frå EIK-SENTERET fordi traktoren nektet å starte.EHR styringa tullet seg støtt ,det siste eg måtte reparere før eg kvittet meg med traktoren var dynamoen som gav seg etter 1400 timer skiftet i 2005 til ein ny NH Ts100A som nå har gått 2990 timer uten nokon form for reprasjoner + at servise intervallen er på 600 timer MF var kvar 300 time blir aldri MF at hos meg, mener personig at den einaste skikelige mf er 100 serien og gråtassen det er traktorer som går og går. har i dag 3 NH traktorer og er svært fornøyd med dei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...