Gå til innhold

Demping på jd laster


Gjest

Anbefalte innlegg

ossen skal dempingen på lasteren egentlig fungere ?

skal lasteren fjære eller stå stille når man kjører på dålig veier, med eller uten last ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jd_6320_1

ossen skal dempingen på lasteren egentlig fungere ?

skal lasteren fjære eller stå stille når man kjører på dålig veier, med eller uten last ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Har kjørt mye med JD og JD laster, og ville ikke kjøpt det igjen. Bla. sikt, utfotmiong mm., men dempinga var slik justert at uten last dempet den nesten ingenting i humper og det er det som ødelegger en laster, nemlig mye veikjøring uten bruk. Med last den for mye: ved innendørs talle lessing fløy lasteren i taket ved tømming. Den kan jo selvfølgelig kobles ut, men jeg har hørt andre som heller ikke er fornøyd med dempinga på JD lastere. Min erfaring er fra en JD 551. Har også hørt andre som ikke ville valgt JD laster om igjen. Ryker en slange så er det ikke standard hydraulikk koblinger så da må man passe på å ikke ødelegge koblingen når en slange ryker. Men for all del, jeg tror lasterne er gode, men de får stryk av meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jd_6320_1
det virker som lasteren ikke demper noe, ved kjøring på veg er den helt stiv og hele traktoren hopper nesten på ujavn vei, dette er en 631 laster hva kan være galt ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har 6230 P og JD 583 lastar. Godt fornøgd med begge. Lastaren har passleg storleik og dempar veldig godt. Har ingenting vondt å sei. Reint estetisk hadde det kanskje vore finare med Trima, menmen...sparte vel 20000 på jd- i høve trima.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du får det du betaler for.... JD laster er billigere å dårligere enn Ålø og Trima, det at den ikke demper er nok en feil i klokkene, en nabo her hadde akkurat samme problem, FK kom til slutt å fekk fikset det, etter mye mas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har 583 laster. Anbefaler ikke jd laster pga av dårlig demping.

Ålø / Trima har demping på begge sider i sylinderen. det utgjør den største forskjellen. Når den demper nedover og returnerer igjen, møter den en veg på veien opp igjen. dette gir en bråstopp. Ålø / Trima møter der en demping i stedet.

Utenom dempingen er det bare bagatellmessige forskjeller. Tverrstaget står høyere, noe som i enkelte tilfeller kan gi bedre oversikt til pallegaffel o l ved at du ser under tverstaget.

Synes her at jd lasterne får for mye drittkasting. Jeg er godt fornøyd bortsett fra dempingen, men ville i dag valgt ålø eller trima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har opplevd på en tidligere jd laster jeg hadde, at det var dårlig demping - den var for hard.

Da var det bare til å åpne litt på akkumulatoren og slippe ut litt av trykket, da ble den veldig myk og fin.

ellers syns jeg jd lasteren fungerer bra.

At tverrstaget står så høyt er bare med på å få en stivere/kraftigere laster.

Har traktorer med deere og ålø lastere, men syns ikke det er den store forskjellen når det gjelder sikt, alt er en vanesak ... \;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...