Gå til innhold

Ryggekamera


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med kamera i traktor?

Hva med å montere på frontlaster, eller montering på annen redskap ? Noen erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det noen som har erfaring med kamera i traktor?

Hva med å montere på frontlaster, eller montering på annen redskap ? Noen erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har kjørt noe med ryggekamera, da med linsa rett bak traktoren. Fantastisk ved frontlasterarbeid hvor du rygger mye... Syns det er litt vanskelig å måle avstander på skjermen, men det er nok en vanesak. Vil også være ganske smart ved pressing med linsa ned på pickupen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Har kjørt litt med ryggekamera som ekstra øye på lasteren. Kameraet var montert akkurat på knekken på lesseapparatet (vinkelen mellom løftesylindrene og parallellføringa), og linsa mot reskapsfestet og litt foran. Suverent ved pallegaffelkjøring og kobling av redskap. Trikset jeg fort lærte meg var å glemme alle andre siktepunkt, og kjøre kun på kamera - prøvde man å kombinere ble det bare rot. Selvsagt skal man kikke opp av og til for å få den fulle oversikten, f.eks ved håndtering av vedsekker, eller jobb på plasser det det kan være folk rundt traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Har flere typer trådløse og kablede ryggakamera på lager, både 12 og 24V, ring for et godt pristilbud til din traktor/redskap. Meget enkel montering. www.abteknikk.no. Tlf 21699511 el mob: 91560848
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym
hei. har kjøpt kamerasett med 2 kamera. 1 kamera har jeg tenkt å plassere i vinkelen på lasteren som vegar skrev. kamera nr 2 tenkte jeg å montere bak på traktoren, men er litt usikker på plasseringen. En mekaniker jeg snakket med mente jeg burde plassere det under bakruta, slik at det ikke blir for stor avstand til redskapet, men da er jeg usikker på om det kommer for lavt når man f.eks kjører med vendeplog og man kun får med seg noe av første fåra, får ikke nokk overblikk. linsa blir vel også ekstra utsatt for skitt her? Er det best å ha kamera midt bak traktoren eller kan man motere det ute på siden, f.eks ved skjermen eller over bakruta? hva synes dere er best?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Liten film snutt av plasseringen av kamera på laster på min JXU traktor. hadde fram på panseret først men panseret ble for lavt på JXU, fikk bare med litt av koblingsrammen og mest den tverrrøret som går over på laster\'\'\'\'n, flyttet der oppe på laster\'\'\'\'n nå har fungert greit det.

 

Tro du må prøve deg litt fram på plassering av kamera, koble på strømme og sett kamera der du tro se om det blir bra

 

http://bygda.traktor.no/video/kjent-problem-eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte mitt mellom arbeidslysa bak på traktoren. Såg triangelkoblinga bak samt ca 7-8 meter bakover. Supert ved pressing og lasterarbeid f.eks. slipper å snu seg hele tiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Monterte mitt på taket litt til siden for midten, da ser jeg trekkroken. Monterer du det midt på, vil toppstaget komme i veien. Stillte det inn slik at jeg akkurat ser trekkroken nederst på skjermen, da ser jeg rundt 7-8 meter bak traktoren. Har du utskytbar trekkrok som er lett å se fra traktoren, vil jeg tro det er nok at du stiller det inn slik at du ser endene på trekkstengene. Da vil du samtidig se enda lenger bakover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Johan_Dag_1

Vi selger mange ryggekamera løsninger til landbruk, anlegg og transport. Vi har skreddersydde kameraløsninger for traktor med eller uten kabel. Det er viktig å tenker igjennom hva som er behovet, og hva som kan bli behovet i fremtiden. da slipper man å kjøpe to ganger.

http://www.jddutstyr.no/ryggekamera/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...