Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nokon som veit om traktorer i 60-90 hk klassen med vegavhengig kraftuttak og 2 trinns kløtsj. Har irritert meg at dette berre er på gamle MF og dei aller minste nyare MF. MF 350 o.l har iallefall, men MF 360/375 og oppover har ikkje. Er det andre merker på 80 og 90 tallet som leverte traktorer med denne funksjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arton_1 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nokon som veit om traktorer i 60-90 hk klassen med vegavhengig kraftuttak og 2 trinns kløtsj. Har irritert meg at dette berre er på gamle MF og dei aller minste nyare MF. MF 350 o.l har iallefall, men MF 360/375 og oppover har ikkje. Er det andre merker på 80 og 90 tallet som leverte traktorer med denne funksjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jada,FIAT har det på 80 og 90 tallet,og landini i norge etter 1990 og fram til 2000 mod.Snakker da både om vegavhengig og 2-trinns clutch.Zetor har jo sitt giravhengige kraftuttak fra samme tid.Jeg ser og fordeler med dette,da man kan reversere kr.uttaket,og gi det en myk oppstart på tungdrevet redskap.Selvfølgelig vil noen klage på tungvindt betjening av 2-trinnskløtsj,men da spørs det hvor mye man kjører. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 De fleste L/35 new holland er levert med el.hydraulisk kløtsj,og jeg mener de har uavhengig hydraulisk kløtsj uansett.110-90 er derimot evigvarende \"\;2-trinnslegende\"\;. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arton_1 Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Etter mitt syn er det veldig greitt å ha 2 trinns kløtsj, sjølv om man da må bruke kløtsjen for å koble inn kraftuttaket. Bruker potetopptakere i jord med mye småstein og det relativt ofte at stein kiler seg forskjellige steder. Forsiktig reversering løyser som regel problemet. Derfor har vi brukt små eldre MF- traktorer(MF 250-MF 350) til denne jobben, men traktorane blir rett og slett i minste laget. Veit og at MF har kunna levert vegavhengig på større traktorer, men da som ekstrabestilling fra fabrikk. Men kor mange brukte traktorer på markedet med dette finnest? Dei første MF 265 hadde vel dette, men fra ca 1982/83 trur eg det forsvant som standard. Etter den tid har eg ikkje sett nokon brukt 4 sylinder MF med denne funskjonen. Så eg vurderer da andre merker. Fiat kan altså da vere noko å vurdere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Fiat er ett meget godt alternativ,men jeg har like god erfaring med landinien,og kr.uttaket på den.Fiat får du til 1995 og landini som sagt til 2000,med 2-trinns og vegavhengig.Fiat 94 serien og landini 80/blizzard serie,når vi snakker 4-sylindret motor med og uten turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Stort sett alle same og lamborghini som er solgt i Norge har veiavhengig PTO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Har Same fra både 70 og 90 tallet med veiavhengig pto, så det stemmer nok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Kanskje litt på sida, men Belarus er faktisk ganske greie traktorer til en billig penge. Har en10 år gammel 85 hk type 920 som har vegavhengig PTO. Ikke verdens beste traktor, men mye traktor for pengene og som bruker mindre brennstoff enn f.eks JD 6310. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.