Gå til innhold

dutzh fahr 106ttmk3


Gjest

Anbefalte innlegg

er dette gode traktorer eller.har veldig lite erfaring med disse er ikke så mange rundt meg som har dutzh.har hørt om girkasse havari men tror det er på ca 2000modog hva er en grei pris på en o3 mod med 3000 timer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silo01_1
er dette gode traktorer eller.har veldig lite erfaring med disse er ikke så mange rundt meg som har dutzh.har hørt om girkasse havari men tror det er på ca 2000modog hva er en grei pris på en o3 mod med 3000 timer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Her snakker vi god gammeldags løp og kjøp. Dette er en klassiker av en traktorserie, der det er få gjengangsproblemer. Solide og gjerrige motorer, god komfort og ergonomi og en oversikt ingen jevnstore traktorer matcher.

 

Noen har slitt litt med deleleveranser, men det trur jeg HCP har fått orden på - så om du har et ok verksted som kan Deutz i nærheta ville jeg slått til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører selv 03 115ttmk3. har nå 7000timer og er like fin i styring ,vendegir og hurtiggir. det som kan skje er at toppakningen ryker, kan bli varm på innerste sylinder. jeg har bytta den en gang, på 6000 timer. ellers er den oversiktlig, sprek og gjerrig. vil tro at en fornuftig pris ligger mellom 250-300 med laster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1

Skjønnar ikkje at folk klagar på at det er vanskeleg å få tak i deler. Ring Haugsveen &amp\; Fjeldstad så får du delene på 2 dagar om dei er i Danmark, ellers tek det kanskje ei veke.

 

Og du sdf, når du seier at vendegir og hurtiggir er like fint, så meinar du like rykkete? Har ein 106mk2 med 4600t og den er kjapp å veksle køyreretning, kjem seg om du slepp ned turtallet eindel. Men hurtiggira er harde uansett, men ingenting i forhold til valmet. Har du ei lita liste over kva du har bytt igjennom åra? Er jo 8 clutchar på desse, så skulle tru det holdt ei stund iallfall. HFL hadde vel berre bytt på ein om eg hugsar rett, den gjekk på dumparkøyring med unggutar bak rattet. Har du lastar forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vendegiret kan og bør kalibreres med jevne mellomrom. hurtiggiret rykker ikke noe mer enn NH og MF som jeg har prøvd ihvertfall.

hvis den rykker mellom andre og tredje hurtiggir er det en ventil el lignende som det er enkelt å bytte. her hvor jeg bor(vestfold) kommer delene på morgenen dagen etter bestilling. for noen år siden tok det votter og vinter, men det er fixet for lenge siden.

hadde en 135mk3 som clutch ble byttet på, men kun pga at den var oppe for og bytte ett lager i 4wd. da var clutchen lite slitt (6000 timer med tung kjøring med henger, plog, jord og snøfres samt lasting og frakting av ett par tusen kasser i året)

 

på 115 har jeg byttet fødepumpe, toppakning, kupevifte, ett par styrestag, sylinder til tilt på ratt, to viskermotorer, diesereturen er ganske krøkkete så den byttes annenhvert år, noe annet kan jeg ikke komme på i farta. traktoren har nå 7000 timer, og har laster ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1

Eg tok kanskje litt hardt i når eg sa det rykkte, men du kjenner det ihvertfall. Men kjem seg betrakteleg når du hektar noko bakom traktoren... Men når du seier det så er det ganske likt med ein mf eg har prøvd. Den er litt treigare å gire ifra 2-3, men etter kva eg har skjønt er det vanlig fordi da byter den 2 clutcher imotsetning til 1 på andre gir. Men når du seier at clutchen var lite slitt, meinar du da clutchane? Sit som sagt 8stk på dei kun i transmisjon. Vendegiret må ein vel ha verkstad for å kalibrere utifra kva eg las i ei rep bok?

 

Kupevifte har eg nesten skjønt er slitevare på desse, men mk3 har jo 2stk meinar eg i motsetning til 1 på mk1 og 2. Toppakningen er fort å ta om ein skrur opp har eg høyrt, noko du kanskje har gjort? Utifra kva forrige eigaren av den me har så hadde han kun bytta vendegirspaken på dei 10åra han hadde hatt traktoren. Men etter 2 månader her så rauk membranen som justerar dieselmengda etter turbotrykket, skal sei den vart dau da... Men det var nokon få timar skruing for å bytte så var den bortimot sprekare enn når me fekk den.

Las i brukttesten til bg for nokon år sidan at dieselslangar som sprakk skjedde ofte på mk1, men trudde ikkje det gjaldt dei seinare modellane? Kva lastar har du på da? Er litt liten den me har, så vurderar større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

agrostar: kupevifta er det to av ja.. sitter under setet og er trangt og jævlig, en skikkelig drittjobb. toppen vat forsåvidt fort gjort, er bare rein skruing egentlig, nokså mye å fjerne før du er der du skal.

vendegiret må verksted ordne ja..

snakker om clutchpakka ja, den var nesten som ny:)

bytter returslangene fra dysene fast annenhvert år, samtidig så tar vi en ventilsjekk i og med at toppdekslet må av..

har Q55 laster men skulle gjerne hatt q65/5+, men er redd den blir litt lang...

kom på at manifolden har sprekt en gang også, men sveisan tett igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest silo01_1
er disse luftavkjølt.har hørt at de luftavkjølte kan bli varm på sommern og kald på vintern[får ikke varme i fører hytta]gidder ikke å fryse mer i traktorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1

Tenkte på at toppane ryk fort når ein har gjett dei meir diesel enn standard, er ihvertfall det eg har høyrt. Returslangane skal ha komme i bedre kvalitet enn standard etter nokon år meinar eg, eller så har HFL bytta dei ut, for eg har aldri høyrt om nokon som har måtte bytta dei ut på andre enn mk1. Men fast vedlikehold gjer jo ingenting.

 

Du skal køyre hardt skal du få ein luftavkjøld til å bli for varm om sommaren! 6006 me har er det ikkje tempmålar på eingong! Men alle DF ifra 95 er vassavkjølde, med unntak av nokon minitraktorar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...