Gå til innhold

Lat Case MX100C


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en -99 Case mx100c som har gått 4400timer

 

Den har liten trekkraft under 2000 O/min, men når den kommer over dette turtallet kjennes det ut som den får 40hk til. Og da går den nok som den skal, men så fort den faller under 1900-2000 o/min så kjennes det ut som den bare har ca 60hk.

Det ryker aldri av den. Alle filtre er byttet, har også sjekket en sil som sitter føre dieselpumpa, alt ser ok ut.

Har tatt av innsugsslangen til turbo for å kjenne om det var noe slark på turbo, men den kjennes fin ut.

Traktoren starter lett og går fint og bruker ikke olje eller vann.

 

Noen her inne som har noe formening på hva som kan være feil?`

 

Kan det være noe føler/giver som er deffekt?

 

Har tenkt å montere turbotryksmåler for å se hvilket trykk den har og event når den oppnår turbotrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaseMX_1

Har en -99 Case mx100c som har gått 4400timer

 

Den har liten trekkraft under 2000 O/min, men når den kommer over dette turtallet kjennes det ut som den får 40hk til. Og da går den nok som den skal, men så fort den faller under 1900-2000 o/min så kjennes det ut som den bare har ca 60hk.

Det ryker aldri av den. Alle filtre er byttet, har også sjekket en sil som sitter føre dieselpumpa, alt ser ok ut.

Har tatt av innsugsslangen til turbo for å kjenne om det var noe slark på turbo, men den kjennes fin ut.

Traktoren starter lett og går fint og bruker ikke olje eller vann.

 

Noen her inne som har noe formening på hva som kan være feil?`

 

Kan det være noe føler/giver som er deffekt?

 

Har tenkt å montere turbotryksmåler for å se hvilket trykk den har og event når den oppnår turbotrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaseMX_1

Er enig med deg Lars at det heller litt mot av det er noe galt med turboen.

Jeg har sjekket wastergate og den står i lukket stillig når motor går på tomgang. og jeg har prøvd å bevege justeringsstanga og den har et stramt fjærtrykk så alt ser \&quot\;noramlt\&quot\; ut der, men jeg har ikke sjekket denne ventilen hvordan den ser ut der den skal skal stenge for eksosen, kan tenkes at den er brent eller def på noe vis kanskje.

 

Noen som vet hvor jeg stiller opp diselpumpa på denne motoren?

Er det utvendig eller inv justeringsskrue?

 

Noen som event har bilde av dette.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Synes det høres mer ut som det er regulatoren/dieselpumpa som ikke fungerer optimalt. I og med traktoren aldri ryker tyder det på at den har nok luft men for lite diesel. Om wastegate ventilen står åpen slik at den ikke mater luft på lave turtall men får rett med diesel skulle en jo tro det kom røyk av uforbrent drivstoff.

Eller dyser som ikke åpner før trykket blir høyere av større drivstoff mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaseMX_1

Er det noen måte å sjekke denne regulatoren på dieselpumpa om den virker som den skal?

ER det justering på den, eller er det sånn at enten er det i orden og så er det sunn og må byttes...

 

Kan jo være at den ikke får nok diesel ja, da vil jo ladetrykket bli dårlig, men det er jo litt rart at den plutselig skal finne ut etter 2000 o/min at den skal gi mere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Maks hestekrefter er tatt ut ved ca 2200 o/min, mens maks dreimoment er ved ca 1500 o/min. Dette gjør at turtallet detter fort fra ca 2000 o/min til ca 1500 o/min der motoren blir liggende og jobbe. Dette turtallet er lavere en der traktoren har 540 o/min på PTO og ved veikjøring. Dette føles som om motoren er lat. Motorkaraterikken passer bedre for en lastebil enn en traktor! Ta en effekt test og sjekk om den gir det antall HK og dreimoment. Å tilføre mer disel på pumpa løser ikke problemet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...